• 1
  • 2
2010-03-11, 09:23
Bannlyst
Det kostar 30 kr idag att aktivera ett konto om man vill skriva innan det gått tre dygn. Flashback skulle kunna tjäna in pengar på att ex införa en smstjänst där man kan rapportera inlägg, låt säga 5 kr för att RP:a ett inlägg. Då skulle RP:andet minska drastiskt och bara de inlägg som användarna tycker är fel och som de är beredda att betala 5 kr för skulle rapporteras. Då skulle modsens arbetsbörda minska och de kunde satsa på att göra forumet ännu bättre och hålla efter forumet.
2010-03-11, 09:27
Medlem
BondJamesBonds avatar
Hm. Nog för att jag kan anse att något inlägg är fel/bryter mot regler osv så skulle det aldrig falla mig in att betala för att rapportera det. Tanken är fin, men konsekvensen skulle bli att 99% istället inte rapporterar.
2010-03-11, 09:27
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivanco
Det kostar 30 kr idag att aktivera ett konto om man vill skriva innan det gått tre dygn. Flashback skulle kunna tjäna in pengar på att ex införa en smstjänst där man kan rapportera inlägg, låt säga 5 kr för att RP:a ett inlägg. Då skulle RP:andet minska drastiskt och bara de inlägg som användarna tycker är fel och som de är beredda att betala 5 kr för skulle rapporteras. Då skulle modsens arbetsbörda minska och de kunde satsa på att göra forumet ännu bättre och hålla efter forumet.

Problemet idag är knappast att användarna använder RP-funktionen för mycket, tvärtom.
2010-03-11, 09:29
Medlem
Suffahs avatar
Det skulle resultera i att inget RP:as och kvalitén på forumet skulle minska drastiskt. Jag tror inte att mods ser något problem i att få RP:s då det endast underlättar modereringen
2010-03-11, 09:30
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

(min markering)
OM jag förstår dej rätt så skulle den som RP:ar betala?
Vore det inte bättre att den som skrivit ett helkasst tramsinlägg skulle betala för moderatorns arbete?
Då kanske trams och OT skulle minska.
Mvh
2010-03-11, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Problemet idag är knappast att användarna använder RP-funktionen för mycket, tvärtom.

Iden med smskostnad fick jag när jag läste Mishimas inlägg i CB-tråden om att han fick lägga 2 timmar varje morgon tidigare på CB-tråden och att han fick så mycket skit från båda fallangerna. Likaså i krimdelen rapporteras det ibland så mycket så man märker att modsen har fullt upp med att styra upp trådarna. Bara en tanke.
2010-03-11, 09:32
Medlem
En mycket dålig idé då det troligtvis skulle leda till att ingen skickade RP på någonting, och såvitt jag har förstått saken så är inte problemet att det skickas för mycket RP utan tvärtom.
2010-03-11, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
(min markering)
OM jag förstår dej rätt så skulle den som RP:ar betala?
Vore det inte bättre att den som skrivit ett helkasst tramsinlägg skulle betala för moderatorns arbete?
Då kanske trams och OT skulle minska.
Mvh

Kanske en god ide också. Varje gång en användare fick sitt inlägg raderat så skulle den användaren vara tvungen att betala 5 kr i SMS kostnad (kontot stängs av tills det är betalt)
2010-03-11, 09:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du har missförstått det hela - vi moderatorer anser att RP:s är bra!
2010-03-11, 09:43
Medlem
svulles avatar
En idé vore väl annars att låta trollen betala istället för de som verkligen hjälper till och anmäler folk?
2010-03-11, 09:46
Medlem
lumpkinss avatar
Haha, med samma resonemang är även det här en skitbra ide:

Låt modsen skicka ett sms som kostar 50 kronor för att öht kunna logga in. Detta gör att de inte blir lika benägna att logga in, vilket leder till att de slipper se en massa regelbrott, OT, och annan smörja, och deras arbetsbörda minskar rejält!
2010-03-11, 11:23
Medlem
Kenty-59s avatar
Kan man inte få 5:- för varje korrekt rp man skickar istället, och 10:- fö dom rp som leder till tillsägning..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in