2010-03-10, 22:52
Medlem
cub3s avatar
Det jag undrar är om det finns något kreatin som funkar bra med konditionsträning och som gör att man inte går upp så mycket i vikt? Det verkar ju som att en bieffekt av kreatinanvändning är att man blir rätt pluffsig p.g.a. vatten som samlas i kroppen och är vad jag skulle vilja undvika då jag varvar gymmet med en hel del konditionsträning. Kollar på Kreatin Citrate som hävdar att det ska vara bra för just detta. Men tänkte höra vad ni säger och kör med. Är det någon skillnad om man exempelvis kör med kreatin av monohydrat-typ gentemot Citrate?
Citera
2010-03-11, 09:26
Medlem
nkennys avatar
Vad är det du vill uppnå med kreatinet i samband med din konditionsträning?
Citera
2010-03-12, 01:07
Medlem
mxnissens avatar
Kreatin som inte binder vatten är verkningslöst kreatin.
Citera
2010-03-12, 07:25
Medlem
nkennys avatar
Precis, om du är ute efter en boost, så är det väll bättre att bara inta koffein innan pass?
Citera
2010-03-12, 10:55
Medlem
Code-Geasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxnissen
Kreatin som inte binder vatten är verkningslöst kreatin.

e de sant? för de finns la 3 olika kreatiner? de jag lärde mej när jag gick på min gammla elit idrott skola var iallafall att kreatin binder 2 vatten molekyler och när dom bryts ner så skapas en energi men iallafall så kreatin som inte bindervatten har ingen verkan över huvudtaget? de e som o äta sand då elle?
Citera
2010-03-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkenny
Precis, om du är ute efter en boost, så är det väll bättre att bara inta koffein innan pass?

Kreatin hjälper ju visst vid kondition.

Och nej, ta du riktigt kreatin. Du går inte upp speciellt mycket och din konditionsträning blir inte lidande av det lilla du går upp.
Citera
2010-03-13, 14:34
Medlem
cub3s avatar
Grejen är väl att jag vill få den där extra styrkan som kreatinet verkar ge när jag gymmar och kör konditionsträning men samtidigt inte gå upp massa i vikt. Jag kör mycket kampsport så att lägga på sig massa vikt i form av vatten känns väldigt ofördelaktigt. Därför tänkte ja höra om de finns någon typ av kreatin som inte ger den effekten, eller om de är lungt att köra på vanligt monohydrat ändå.
Citera
2010-03-13, 17:52
Medlem
Tobias123s avatar
Kreatin & intervallträning.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144958

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto