2010-03-10, 19:43
Medlem
Poddes avatar
Fönsterhissen på min Polo -00 har slutat att fungera på förarsidan.

Fönstret åker ner några millimeter framtill men bakdelen av fönstret står helt still.

Vad kan det vara för fel? Det borde inte vara fruset nu längre, trodde det var det som var felet.

Finns det någon sprängskiss av dörren så man kan kolla hur det ser ut?

Är dörrpaffen svåra att få bort på min bil?
Citera
2010-03-10, 20:47
Medlem
PimpsDelites avatar
Ett vanligt fel på Polo är att vajern till elhissen går sönder, då går det bara att köpa en ny alt beg.
Är du inte kunnig i att skruva med bilar så avråder jag dig till att göra detta själv.
Citera
2010-03-10, 20:49
Medlem
Poddes avatar
Vad kan servicen och vajern kosta?
Citera
2010-03-10, 20:51
Medlem
PimpsDelites avatar
Kan inte det på rak arm tyvär. Men skulle tippa 1000-2000kr.
Du behöver självklart inte gå till en märkesverkstad, utan knalla ner till någon som verkar seriös så löser de det till dig. Påpeka att du vill ha en begagnad. Men då ska du vara medveten om att samma fel kan dyka upp igen.
Citera
2010-03-10, 21:04
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpsDelite
Ett vanligt fel på Polo är att vajern till elhissen går sönder, då går det bara att köpa en ny alt beg.
Har samma skitbill men på min är inte bara fönsterhissen sönder (förarsidan också) utan hela bilen håller på att klappa ihop känns det som.
Så jävla trött på att fixa saker på den att jag numera skiter i det. Fönstret är mitt minsta problem. På vintern måste jag klättra in genom bakluckan (kombi) för att centrallåsen inte fungerar i minusgrader. Vindrutan spricker av sig själv för att det är fel på hur ramen trycker på rutan, alltid är det någon lampa som blinkar på instrumentbrädan hur mycket man än har fixat, AC som skiter sig hela tiden o.s.v
Fy fan vilken asbil är allt jag har att säga!
Citera
2010-03-10, 21:31
Medlem
Poddes avatar
Min har fungerat perfekt, förutom rutan nu

Får väl lämna in den bara :/
Citera
2010-03-24, 17:50
Medlem
Poddes avatar
Har ännu inte åtgärdat problemet, är nu sugen på att plocka isär dörren.

Hittade de två "första" skruvarna som finns under plasten runt handtaget.

Har inte skruvat löst dem än, är det något jag borde tänka på innan jag gör det?

Läste om några som hade liknande problem och då hade fönstret hoppat av sin plats.

Ifall någon har öppnat en sån här dörr så får ni gärna skriva en liten guide till hur man gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in