2010-03-10, 19:09
Medlem
Har börjat gå segt att gå ner nu.

start 100kg

nu 84kg

längd ca 175cm

Ligger mellan 700 - 1000 kcal per dag.

äter keso, dricker whey 100, kyckling file, tonfisk.

Hjälper en "onyttig" dag i veckan mig? trycka lite pizza och chips och skit, kanske chocka kroppen lite en gång i veckan?

Crankshaft
Citera
2010-03-10, 19:15
Medlem
Thomaspunkts avatar
Vet inte om 1 dag i veckan räcker, jag skulle ligga på ett överskott i 1-2veckor för att sedan banta igen.
Citera
2010-03-10, 19:20
Medlem
BengtZzs avatar
En dags överskott i veckan, och sedan när du får för lågt igen (vilket du kommer få ändå), överskott i 1-2 veckor.

Om du kör med en dags överskott per vecka så fördröjer du effekten av att ämnesomsättningen blir låg. Men det som är mest effektivast är att fortsätta träna, speciellt då styrketräna hårt för att uppehålla ämnesomsättningen så högt som möjligt så länge som möjligt.
Citera
2010-03-11, 10:28
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crankshaft5
Har börjat gå segt att gå ner nu.

start 100kg

nu 84kg

längd ca 175cm

Ligger mellan 700 - 1000 kcal per dag.

äter keso, dricker whey 100, kyckling file, tonfisk.

Hjälper en "onyttig" dag i veckan mig? trycka lite pizza och chips och skit, kanske chocka kroppen lite en gång i veckan?

Crankshaft
LCHF funkar bevisligen för alla som testar är nöjda. Kan vara svårt att äta lagom lite/mycket kolhydrater så att man klarar träningen. Forskarna rekommenderar kolhydrater för träningens skull vilket blir lite motsägelse. Kan alltså vara knepigt att tajma.

Sen är det alltid bra att ändra upplägget lite då och då. Intervaller kan ta skruv. Skidåkning/rullskidor tar garanterat skruv. Annars långdistanslöpning om du inte redan håller på med det. Till och med cykling är underskattat.

Högkaloridagar med jättemycket fett, lagom protein men lite kolhydrater tror jag definitivt på.
Citera
2010-03-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
LCHF funkar bevisligen för alla som testar är nöjda. Kan vara svårt att äta lagom lite/mycket kolhydrater så att man klarar träningen. Forskarna rekommenderar kolhydrater för träningens skull vilket blir lite motsägelse. Kan alltså vara knepigt att tajma.

Sen är det alltid bra att ändra upplägget lite då och då. Intervaller kan ta skruv. Skidåkning/rullskidor tar garanterat skruv. Annars långdistanslöpning om du inte redan håller på med det. Till och med cykling är underskattat.

Högkaloridagar med jättemycket fett, lagom protein men lite kolhydrater tror jag definitivt på.

Jo men jag klara inte av att träna om jag kör en t.ex Nutrilett, jag ligger på runt 700kcal nu och får in nästan 2g protein per kg
Citera
2010-03-11, 12:25
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Jo men jag klara inte av att träna om jag kör en t.ex Nutrilett, jag ligger på runt 700kcal nu och får in nästan 2g protein per kg
LCHF är inte samma sak som VLCD.

LCHF -> Low Carb, High Fat -> lite kolhydrater, mycket fett kost
VLCD -> Very Low Calorie Diet -> vanligtvis nutrilett och liknande pulverdieter
Citera
2010-03-11, 14:40
Medlem
19801s avatar
Citat:
Jag måste käka en del kolhydrater cirka fyra timmar innan träning för att glykogenet ska vara någorlunda.

Bantning och pulverdieter skulle jag aldrig ägna mig åt. När jag deffar är det på bacon, ägg, vassle med olja och sånt. Men svårt att tajma kolisar som sagt var. Lite måste man ta.
Citera
2010-03-11, 15:18
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jag måste käka en del kolhydrater cirka fyra timmar innan träning för att glykogenet ska vara någorlunda.
Glykogenet? Inte i musklerna iaf, för det glykogen man använder då är det som man åt efter föregående pass när man tränade de specifika musklerna/föregående pass.
Citera
2010-03-11, 18:58
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Glykogenet? Inte i musklerna iaf, för det glykogen man använder då är det som man åt efter föregående pass när man tränade de specifika musklerna/föregående pass.
Vad jag minns lagras glykogenet främst i levern. Om man kör LCHF drar man ner den depån rejält. Motsatsen till att kolhydratladda alltså.

Men en vrångsäck som du gör väl tvärtom som vanligt. Tränar med akut blodsockerbrist och kräver att alla andra måste göra exakt som du. Men fortsätt för egen del för allt i världen.
Citera
2010-03-11, 19:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Vad jag minns lagras glykogenet främst i levern. Om man kör LCHF drar man ner den depån rejält. Motsatsen till att kolhydratladda alltså.

Men en vrångsäck som du gör väl tvärtom som vanligt. Tränar med akut blodsockerbrist och kräver att alla andra måste göra exakt som du. Men fortsätt för egen del för allt i världen.
Pratar såklart om muskelglykogen (och det skrev jag ju). Vrångsäck? Du menar en som baserar sina åsikter på fakta och inte något eget hittepå som du vägrar släppa trotts att du har flera rapporter som visar att du har fel?

Blodsockerbrist? Lågt blodsocker så det har drabbat min träning har jag inte lidit av, inte ens vid 20h fasta. Allt handlar om vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in