Hej.
Jag har en dator som jag använder till att spela spel på.För några månader sen så började den att frysa i 5-20sec(ljud bild och internet dör) sen startar allt igen så inget felmedelande eller blue screen.Uppdaterade allt till moderkortet och grafikkort och allt var perfekt i ca 3månader och nu är det samma fel igen.. Har inte gjort något med drivrutinerna men tänkte att jag får väll prova att lösa det på samma sätt igen så drog hem allt som behövdes(senaste drivrutinerna) men denna gång löste det sig inte.kanske ska säga att jag spelar 3-5timmar om dagen så datorn har används massor av gånger under dem fungerande 3 månaderna.
det har aldrig hängt sig totalt i windows dock får jag ofta upp upp svara inte på program så får jag vänta 10-20 sec sen startar det fast under den tiden kan jag surfa osv bara det fönstret som inte svarar.
jag har formaterat för att prova det men utan resultat.
Info : Vista 32, 2 gb ram, 1tb hårdisk som är uppdelat 200gb och 800gb,
Msi p45 neo2 moderkort, och geforce 9800gtx + grafikkort
Datorn är byggd av komplett.se
Har sökt igenom datorn efter spy/virus osv utan att hitta nått. laddat hem test program från kompletts hemsida som ska testa ram minne och ett för att testa hårdisken men får upp allt allt är ok har även kört 3dmark för att testa grafikkortet men får fina resultat.Av någon jävla anledning så fryser det aldrig i det programmet.
Så vad kan det vara är det någon som har något tips vad man kan göra?
Eller är det bara att köpa nytt?
Senast redigerad av neoone 2010-03-10 kl. 19:16.