2010-03-10, 19:03
Bannlyst
Hej.

Jag har en dator som jag anvnder till att spela spel p.Fr ngra mnader sen s brjade den att frysa i 5-20sec(ljud bild och internet dr) sen startar allt igen s inget felmedelande eller blue screen.Uppdaterade allt till moderkortet och grafikkort och allt var perfekt i ca 3mnader och nu r det samma fel igen.. Har inte gjort ngot med drivrutinerna men tnkte att jag fr vll prova att lsa det p samma stt igen s drog hem allt som behvdes(senaste drivrutinerna) men denna gng lste det sig inte.kanske ska sga att jag spelar 3-5timmar om dagen s datorn har anvnds massor av gnger under dem fungerande 3 mnaderna.

det har aldrig hngt sig totalt i windows dock fr jag ofta upp upp svara inte p program s fr jag vnta 10-20 sec sen startar det fast under den tiden kan jag surfa osv bara det fnstret som inte svarar.
jag har formaterat fr att prova det men utan resultat.

Info : Vista 32, 2 gb ram, 1tb hrdisk som r uppdelat 200gb och 800gb,
Msi p45 neo2 moderkort, och geforce 9800gtx + grafikkort
Datorn r byggd av komplett.se

Har skt igenom datorn efter spy/virus osv utan att hitta ntt. laddat hem test program frn kompletts hemsida som ska testa ram minne och ett fr att testa hrdisken men fr upp allt allt r ok har ven krt 3dmark fr att testa grafikkortet men fr fina resultat.Av ngon jvla anledning s fryser det aldrig i det programmet.

S vad kan det vara r det ngon som har ngot tips vad man kan gra?
Eller r det bara att kpa nytt?
Senast redigerad av neoone 2010-03-10 kl. 19:16.
Citera
2010-03-10, 19:24
Medlem
Nights avatar
Har du ngon koll p temperaturer i datorn? Kan vara vettigt att kolla upp annars.

Coretemp
http://www.alcpu.com/CoreTemp/

HWMonitor
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Citera
2010-03-10, 19:42
Bannlyst
Tack fr tipset.

Ligger p 38c nr inget anvnds och gr upp till 56cnr jag spelade.
Provade en annan sak nu om jag belastar internet(spotyfy) och spelar ett spel s fryser det sig inom 3min efter jag startat spelt... dock inte nr jag har winamp igng kan det vara s att det r att nr jag spelar online spel och internet anvnds att ngot blir galet... men det vrkar ju helt sjukt vad ska det d vara?!
Citera
2010-03-10, 23:56
Medlem
Nights avatar
D kan det vara strm spar funktionen fr ntverket som spkar fr dig. Hittade bara instruktioner p engelska:

1. Open the Control Panel. (Classic View)

2. Click on the Device Manager icon.
NOTE: You need to be in a Administrator account.

3. Click on Continue in the UAC prompt.

4. Open the device's list that you want to change. (See screenshot below)
EX: Network Devices

5. Right click on the device name and click on properties.
EX: Network Devices

6. Click on the Power Management tab.

7. If listed, uncheck Allow the computer to turn off this device to save power.

8. Click on OK to apply and close properties window.

Gr detta fr alla dina ntverkskort
Citera
2010-03-11, 09:38
Bannlyst
Tack!

Du ska ha tusen tack vrkar som det har lst sig.

Hur fungerar det dr egentligen r det att datorn ska sl av ntverkskortet nr datorn inte anvnds och att i mitt fall r ntt tok s att den slr av den lite d och d och fr resultatet att datorn hnger sig ett litet tag pga att datorn slr av ntvrks kortet nr det anvnds.
Har jag fattat det rtt d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in