• 1
  • 2
2010-03-10, 16:52
Medlem
pozies avatar
Skulle uppdatera drivrutinerna idag, men får då fram ett error att Instalationen måste avslutas. Sen det vanliga skiten med att windows kan söka online efter en lösning, men finns ingen. Testat massa olika drivrutiner men ingen funkar. blir samma error. Så nu har jag även testat o sweepa alla mina drivrutiner från datorn men funkar ändå inte. Och nu har jag fått denna fina error på mitt grafikkort

Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)

Står när jag går in i device manager och egenskaper på mitt kort.

Några ideer?
Citera
2010-03-10, 16:59
Medlem
candystashs avatar
För mig fungerar drivarna perfekt.
Citera
2010-03-10, 17:07
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
För mig fungerar drivarna perfekt.

jo jag förstår det är något fel med min dator. Därför jag har en error på mitt grafikkort. Men ingen aning om hur jag ska lösa det :S
Citera
2010-03-10, 17:53
Medlem
Valieroths avatar
Avinstallera den, ta bort de korrupta register nycklarna och Ladda ned och installera om.

Lätta vägen ---> Installera programmet "Revo Uninstaller" och avinstallera den därifrån, då du lättare hittar registernycklarna i den.

Lycka till //V.
Citera
2010-03-10, 18:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valieroth
Avinstallera den, ta bort de korrupta register nycklarna och Ladda ned och installera om.

Lätta vägen ---> Installera programmet "Revo Uninstaller" och avinstallera den därifrån, då du lättare hittar registernycklarna i den.

Lycka till //V.

fixat det. nu e mitt enda problem att jag inte kan instalera catalyst. för instalationen bara dör o säger att det är något fel. vilken version jag än testar så händer det : s
Citera
2010-03-10, 19:32
Medlem
Nights avatar
Catalyst behöver .NET Framework 2.0 installerat har du inte det så vägrar det installera.
Citera
2010-03-10, 20:24
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Catalyst behöver .NET Framework 2.0 installerat har du inte det så vägrar det installera.

har det instalerat. problemet är att det börjar o packa upp sig i /c men sen så efter man väljer språk stängs allt bara ner. This instalation had to shut down etc.etc
Citera
2010-03-10, 23:29
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
har det instalerat. problemet är att det börjar o packa upp sig i /c men sen så efter man väljer språk stängs allt bara ner. This instalation had to shut down etc.etc

Jag hade något liknande problem innan, tyvärr så lyckades jag aldrig fixa så att man kunde installera Kontrollpanelen, men om du vill få hjälp med att installera drivrutinerna till grafikkort utan kontrollpanelen så kan jag beskriva hur:

Windows XP/Vista/7:
Senast redigerad av LaZi3b0y 2010-03-10 kl. 23:34.
Citera
2010-03-11, 12:04
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZi3b0y
Jag hade något liknande problem innan, tyvärr så lyckades jag aldrig fixa så att man kunde installera Kontrollpanelen, men om du vill få hjälp med att installera drivrutinerna till grafikkort utan kontrollpanelen så kan jag beskriva hur:

Windows XP/Vista/7:

Det funkade inte heller. fick samma error. Jag fick avinstalera grafikkortet, instalera det på nytt. Sen låta windows uppdate uppdatera mina videorutiner. så nu funkar allt som innan, dock inget catalyst och ingen aning vad för rutiner jag sitter på :P
Citera
2010-03-11, 14:18
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
Det funkade inte heller. fick samma error. Jag fick avinstalera grafikkortet, instalera det på nytt. Sen låta windows uppdate uppdatera mina videorutiner. så nu funkar allt som innan, dock inget catalyst och ingen aning vad för rutiner jag sitter på :P

Fick du samma error? :S Det va skumt trodde du menade att du fick error när du skulle installera catalyst? (Alltså när du väljer språk efter uppackningen?)
Citera
2010-03-11, 16:28
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZi3b0y
Fick du samma error? :S Det va skumt trodde du menade att du fick error när du skulle installera catalyst? (Alltså när du väljer språk efter uppackningen?)

ja, det är efter uppackningen, och efter jag valt språk. och sen trycker nästa. Då kommer det upp en error som säger att instalationen inte kan slutföras. Och windows säger att instalationen inte blev slutförd korrekt
Citera
2010-03-11, 20:35
Medlem
Det du kan göra är att göra en systemåterställning till en tidigare tid, till igår, då drivrutinerna fungerade antar jag?

Annars kan du testa detta:

"Other options = if your previous driver setup worked OK, try the "roll back driver" option in Device Managers "Properties" settings for your card"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in