2010-03-09, 20:11
Medlem
Tjena!
Tänkte göra en specialpizza med Texmex/Mexicana/Taco style nu på lördag.
och som en utav ingredienserna tänkte jag ha nachochips på från santa maria.
jag har ätit hamburgare från vissa restauranger som haft nachochips på och det är gott,
så undrar om det gör sig bra på en pizza också. någon som har provat?
och alltså ska jag ha dom på innan dom körs in i ugnen så dom får bli varma och lite mjuka
Citera
2010-03-09, 20:17
Medlem
klybans avatar
Ja.
Citera
2010-03-09, 20:20
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtreamerX
Tjena!
Tänkte göra en specialpizza med Texmex/Mexicana/Taco style nu på lördag.
och som en utav ingredienserna tänkte jag ha nachochips på från santa maria.
jag har ätit hamburgare från vissa restauranger som haft nachochips på och det är gott,
så undrar om det gör sig bra på en pizza också. någon som har provat?
och alltså ska jag ha dom på innan dom körs in i ugnen så dom får bli varma och lite mjuka

Hade du tänk smula dem eller ha dem hela på pizzan? Jag brukar smula över tacochips när jag gör taco-gratäng, blir hur gott som helst Men iaf, om vi utgår från att du ska ha dem hela, då tycker jag att du ska lägga på dem efteråt, mycket godare när de är hårda å krispiga än mjuka å sega
Citera
2010-03-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Hade du tänk smula dem eller ha dem hela på pizzan? Jag brukar smula över tacochips när jag gör taco-gratäng, blir hur gott som helst Men iaf, om vi utgår från att du ska ha dem hela, då tycker jag att du ska lägga på dem efteråt, mycket godare när de är hårda å krispiga än mjuka å sega

tack för svar, det kanske du har rätt i , då kör jag dom hela efteråt, så slipper man risker och vet att det blir gott. men till din gratäng där, smular du över taco chipsen innan du stoppar i ugnen?
Senast redigerad av ZtreamerX 2010-03-09 kl. 20:29.
Citera
2010-03-09, 20:28
Moderator
evilhoneys avatar
Jag vet en hel del som kör vanliga chips på pizzan så det går nog alldeles utmärkt med nachochips också.
Citera
2010-03-09, 20:33
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtreamerX
tack för svar, det kanske du har rätt i , då kör jag dom hela efteråt, så slipper man risker och vet att det blir gott. men till din gratäng där, smular du över taco chipsen innan du stoppar i ugnen?

ja, jag skulle nog föredra lite krispiga chips
Till gratängen smular jag över tacochips å sedan har jag gratäng-ost över dem, testa!

Om du vill ha ett tips på en "god" pizza så köp en American Nr 1(finns i närmsta frysdisk), gräddfil å jalapeños, du kan ev stoppa några av dina tacochips i mitten, det blir skitgott, ja lovar enkelt me!

edit : på de sista tipset så ska gräddfilen å det på efter att pizzan e klar
Citera
2010-03-09, 21:31
Medlem
American Take Away kör med nachos på pizzan, tror de lägger på efteråt dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in