Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Lnar trden lite du jag r otroligt sugen p den hr utbildningen. Har behrighet men inte betygen, ligger p ungefr 15.00. Ska ven gra hgskoleprovet 15 april men tror inte det kommer bli ngot att hurra ver.
Har gtt media nu i tre r och anser att jag ftt iaf lite kunskaper som kan hjlpa mig med arkitektprovet, men skulle behva lite tips. Ni som gjort det tidigare och kom in, hur pass duktiga var ni d? Jag tnker mest p att teckna. r sjlv otroligt dlig p att teckna men knner att jag r rtt haj p att formgiva och liknande. Om man blir intagen p provdagarna, vad har man ftt gra d?
Kort sagt, hur pass skickliga r folket som gr provet?
Hade varit mycket tacksam om ni som gjort provet innan kan bertta lite!
S hr p rak arm utan dock att veta helt hur det r tror jag du br vara ganska s skicklig iaf. Gjorde provet frra ret och var samtidigt p resande fot s jag hade lite tid att gra uppgiften men fick ihop ett ganska s skapligt resultat med originella ider i mer n vl dugligt utfrande.
Jag kom inte ens vidare till provdagarna :-( Jag kanske krde p fel tillvgagngsstt och har inte tid i r att gra hemuppgiften s jag fr vl aldrig veta...
Jag tror inte det r "lttare" att komma in p AP n HP eller BG mtt i svrighetsgrad. Du mter bara dina frdigheter p ett annat stt s se inte provet som ngon easy exit fr att betygen inte rcker till. Krvs en hel del arbete bakom fr att man nog ska ta sig vidare.
Men r arkitektur det du vill hlla p med och studera s lt inte intagningen hindra dig, mnga arkitekter har varit urusla p att rita och blivit nekade utbildning i den gamla skolan bara fr att de inte uppfyllde "kraven". Det hindrade inte dem att bli bra, uppskattade och i vissa fall hyllade.
Jag kom inte in via BG, HP eller AP s jag brjar lsa Civ. Arkitektur p LTU istllet, mycket lgre betyg (BG 17,9?/HP 0.9) och verkar som ett bra lroverk. Fr se hur det gr och hur njd jag blir, min vision har jag iaf!
Mvh//Olliie