2004-03-09, 08:55
Medlem
eXPos avatar
jag har precis flyttat till en ny bostad med en 10 mbit lina great tänkte jag men då visade det sej att man bara får ett svart ip nummer i huset, viserligen är det gratis och jag har inte kollat om man kan lägga till si och så mkt pengar men det optimala vore ju att få ett publikt ip så man kan ha kvar sin ftp det är det som är det stora...

min tankte var då om nån visste om nån form utav ftp bypassing om ni förstår vad jag menar? eller om dom ansluter till en publik ipaddress som min ftp är ansluten till så tar min server upp koppling direkt imellan?

hoppas ni förstår det luddiga...
Citera
2004-03-09, 10:25
Medlem
AnkBanks avatar
Tror inte det finns något sådant...

Din FTP(för jag antar att vi snackar server) är ju "passiv", och bara väntar på uppkopplingar. Att den istället ska koppla upp någonstans låter osannolikt. Det får ju byggas en helt ny FTP-server.
Citera
2004-03-09, 10:30
Bannlyst
Du menar att hyresvärden har satt upp ett internt gratis nätverk hos er tror jag.. Det optimala vore ju isåfall om du hittade någon granner som har nårra säkerhetsluckor i sitt system, patchar detta o går ut på nätet via den vägen.. gratis
Citera
2004-03-10, 12:35
Medlem
eXPos avatar
okej, det jag tänkte på är ju att det finns lan bypassing funktioner i dvs trojaner och om det var nån som visste nåtliknande för ftp...

känns lite bättre att administrera folks konton via en ftp istället för att låta dom komma in via en trojan...

som AnkBank säger en aktiv ftp vore ju nice =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in