• 1
  • 2
2010-03-09, 15:56
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Kolla vilket program som ligger i "Program" och avinstallera detta. Ta sedan bort mappen helt och hållet. I Engelskt XP heter mappen "Program Files". Se till att programmet installeras där istället om du ominstallerar det, vilket borde ske automatiskt med program som uppför sig som de ska. Så det är av intresse att få veta vad som ligger i "Program".

Hade Firefox och Winrar i "Program". Avinstallerade dem och tog därefter bort mappen. Startade om och fick då inte meddelandet. Därefter har jag installerat uTorrent i "Program" och därmed fått meddelandet igen.
Kan problemet lösa sig om jag aldrig någonsin skapar en mapp vid namn "Program" utan installerar allt i "Program files" istället?
Citera
2010-03-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Hade Firefox och Winrar i "Program". Avinstallerade dem och tog därefter bort mappen. Startade om och fick då inte meddelandet. Därefter har jag installerat uTorrent i "Program" och därmed fått meddelandet igen.
Kan problemet lösa sig om jag aldrig någonsin skapar en mapp vid namn "Program" utan installerar allt i "Program files" istället?
Enbart baserat på det som skrivits i tråden skulle jag säga ja.
Citera
2010-03-09, 17:55
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Svar: Ja! Du ska alltid låta programmen installeras på default-platsen (I det här fallet "Program Files") utom i mycket speciella fall, samt att du då vet vad du håller på med. Så, ändra aldrig på det när du installerar program.
Citera
2010-03-09, 17:56
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Svar: Ja! Du ska alltid låta programmen installeras på default-platsen (I det här fallet "Program Files") utom i mycket speciella fall, samt att du då vet vad du håller på med. Så, ändra aldrig på det när du installerar program.

Men ingen större skada är skedd nu när jag avinstallerat de program som fanns i "Program" samt raderat den mappen?
Citera
2013-02-23, 20:11
Medlem
Minns också att jag hade detta problemet tidigare (då hade jag olika partitioner för windows samt program) men försvann nog när jag började installera i default och hade allt i samma partition.

Problemet jag har nu (köpte ny dator) dock är att jag inte kan byta namn på något utan det står direkt ifrån start att jag ej kan byta namn till program1 pga att denna mappen används.

Hoppas dock detta problem löser sig om några dagar då jag tänkte formatera om hårddisken ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in