• 1
  • 2
2010-03-09, 09:33
Medlem
paymeinchorizos avatar
Har just formaterat om min dator och installerat windows xp. Installerade Winrar och har därefter fått ett meddelande varje gång jag startar datorn som säger att det finns en mapp på datorn vid namn c:\program och att detta skulle skapa problem för vissa program. Meddelandet säger att om jag döper om den till c:\program1 skulle det lösa problemet.
Vad betyder detta? Känns ganska olustigt eftersom det inte brukar vara så. Och vad skulle vara problemet med att den heter c:\program?
Jag kan välja antingen rename eller ignore. Är det några problem med att byta namn på den?
Citera
2010-03-09, 09:37
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Har just formaterat om min dator och installerat windows xp. Installerade Winrar och har därefter fått ett meddelande varje gång jag startar datorn som säger att det finns en mapp på datorn vid namn c:\program och att detta skulle skapa problem för vissa program. Meddelandet säger att om jag döper om den till c:\program1 skulle det lösa problemet.
Vad betyder detta? Känns ganska olustigt eftersom det inte brukar vara så. Och vad skulle vara problemet med att den heter c:\program?
Jag kan välja antingen rename eller ignore. Är det några problem med att byta namn på den?
Har samma problem på en gammal laptop, har aldrig vågat trycka Ja eftersom jag inbillar mig att alla sökvägar och registret inte kommer att hitta varandra och inte kommer att fungera.
Har inte märkt något problem med att trycka nej hela tiden dock, lite irriterande med varningen som kommer upp varje gång dock,
Citera
2010-03-09, 09:38
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Har samma problem på en gammal laptop, har aldrig vågat trycka Ja eftersom jag inbillar mig att alla sökvägar och registret inte kommer att hitta varandra och inte kommer att fungera.
Har inte märkt något problem med att trycka nej hela tiden dock, lite irriterande med varningen som kommer upp varje gång dock,

Men är det inte bara ett namn? Allt fungerar väl ändå som det ska? Nu gör du mig orolig
Citera
2010-03-09, 09:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Om din ordinarie mapp för program heter "C:\Program files" så borde det inte vara några problem att byta namn på mappen C:\Program till C:\Program1

Men om du normalt har dina program i C:\Program så ska du inte byta namn på den mappen.
Senast redigerad av epost72 2010-03-09 kl. 10:13.
Citera
2010-03-09, 09:41
Medlem
hasenfrasens avatar
Suck pust stön... Gör som Windows föreslår.
Citera
2010-03-09, 10:11
Medlem
Carbonites avatar
Vad är det som finns i den mappen? Om du har os:et på svenska är det ju där alla dina program borde ligga.
Citera
2010-03-09, 11:08
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Vad är det som finns i den mappen? Om du har os:et på svenska är det ju där alla dina program borde ligga.
FP
Citera
2010-03-09, 12:21
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:

Det är där jag installerar alla program. Jag har xp på engelska.
Nu startade jag datorn igen, och då ber den mig byta namn på mappen till c:\program2 istället för c:\program1 som jag döpte om den till tidigare. Detta kan väl ändå inte vara bra?
Citera
2010-03-09, 12:45
Medlem
Byt namn till något som inte heter program typ SW. Du lär få installera om programmen som du hade i C:\Program.
Citera
2010-03-09, 13:23
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Byt namn till något som inte heter program typ SW. Du lär få installera om programmen som du hade i C:\Program.

Hur menar du? Ska jag byta namn på en mapp som heter SW? Någon sådan finns inte.
Citera
2010-03-09, 14:35
Medlem
Citat:
Hur menar du? Ska jag byta namn på en mapp som heter SW? Någon sådan finns inte.

Jag menar det jag skrev, byt namn till något som inte har Program i sig som t.ex SW eller vad du nu vill kalla det.
Citera
2010-03-09, 15:06
Medlem
sWeePerrs avatar
Kolla vilket program som ligger i "Program" och avinstallera detta. Ta sedan bort mappen helt och hållet. I Engelskt XP heter mappen "Program Files". Se till att programmet installeras där istället om du ominstallerar det, vilket borde ske automatiskt med program som uppför sig som de ska. Så det är av intresse att få veta vad som ligger i "Program".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in