Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-08, 23:12
Medlem
denisemarielles avatar
Nu har jag ingen aning om jag lägger denna rätt.

Men jag undrar om det finns det några möjligheter att man kan få bidrag, eller någon form utav sponsring till körkort av antingen socialen eller arbetsförmedlingen om man kan ge dem garanti på framtida jobb?

Jag vet att det har hänt, men måste det vara någon form utav specialfall, eller kan dem verkligen ge såna bidrag i annat fall också?
Citera
2010-03-08, 23:23
Medlem
Fittfittas avatar
Det finns en tråd om detta:
https://www.flashback.org/t1128709
Citera
2010-03-08, 23:31
Medlem
denisemarielles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det finns en tråd om detta:
https://www.flashback.org/t1128709

Den tråden svarade dock inte heller på min fråga

Men jag får väl skriva och fråga där istället, vilket dock känns lite onödigt. Men nåja
Citera
2010-03-09, 07:09
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisemarielle
Jag vet att det har hänt, men måste det vara någon form utav specialfall, eller kan dem verkligen ge såna bidrag i annat fall också?

Det är i tokextrema fall som SOC kan ge något sådant så du kan nog glömma det.
Arbetsförmedlingen kommer garanterat inte ge det.
Senast redigerad av svengöran 2010-03-09 kl. 07:13.
Citera
2010-03-09, 11:47
Medlem
fittas avatar
Ett körkort är inte dyrt om man verkligen ger sig på att fixa det. Visst slösar en del upp mot 40-50k på lappen men du klarar det på under 10.000kr om du ger dig på att göra det. Grundpaket inkl 7 körlektioner, teorilektioner och litteratur ca 6000kr, halkbana ca 1500kr, risketta en tusenlapp och sen teoriprov nån hundring och eventuellt en tusenlapp till åt uppkörningen.

För ett par år sedan kunde man ta körkort för 1000-2000kr men det är omöjligt idag, skulle inte förvåna mig om dem inför ännu mer obligatoriska kurser i framtiden så det blir ännu dyrare.

Tappar man körkortet som mig blir det dock dyrt, speciellt med EN jävla dag kvar på prövotiden så man får göra om allting.
Citera
2010-03-09, 12:41
Medlem
denisemarielles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Ett körkort är inte dyrt om man verkligen ger sig på att fixa det. Visst slösar en del upp mot 40-50k på lappen men du klarar det på under 10.000kr om du ger dig på att göra det. Grundpaket inkl 7 körlektioner, teorilektioner och litteratur ca 6000kr, halkbana ca 1500kr, risketta en tusenlapp och sen teoriprov nån hundring och eventuellt en tusenlapp till åt uppkörningen.

För ett par år sedan kunde man ta körkort för 1000-2000kr men det är omöjligt idag, skulle inte förvåna mig om dem inför ännu mer obligatoriska kurser i framtiden så det blir ännu dyrare.

Tappar man körkortet som mig blir det dock dyrt, speciellt med EN jävla dag kvar på prövotiden så man får göra om allting.

Sant, fast går man på socialbidrag är det ganska svårt att spara ihop till ett körtkort.. Om inte annat tar det äckligt lång tid.. Och det är tid som inte finns.
Man tycker ju att det borde finnas någon form utav hjälp man kan få.
Socialen ska ju ändå vara det yttersta skyddsnätet säger man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in