2010-03-08, 10:51
Medlem
LikeAGloves avatar
Har på något vänster för längesedan råkat avaktivera min inbyggda mikrofon och nu har jag ingen aning om vart man sätter på den, har letat igenom allt verkligen, varenda ljudenhet i kontrollpanelen men jag hittar den inte. Hittade en tråd om samma ämne, men den var gammal och arkiverad och gällde heller inte Windows Vista, börjar bli brådis då jag måste använda skype för att ringa och boka om en flygbiljett nu när varenda företag i världen tagit bort sin mail support...

Någon som vet? Tack på förhand gott folk
Citera
2010-03-08, 10:54
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Har på något vänster för längesedan råkat avaktivera min inbyggda mikrofon och nu har jag ingen aning om vart man sätter på den, har letat igenom allt verkligen, varenda ljudenhet i kontrollpanelen men jag hittar den inte. Hittade en tråd om samma ämne, men den var gammal och arkiverad och gällde heller inte Windows Vista, börjar bli brådis då jag måste använda skype för att ringa och boka om en flygbiljett nu när varenda företag i världen tagit bort sin mail support...

Någon som vet? Tack på förhand gott folk

Kontrollpanelen > Ljud > inspelning > högerklicka i rutan > Show disabled devices
Citera
2010-03-08, 11:01
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Kontrollpanelen > Ljud > inspelning > högerklicka i rutan > Show disabled devices

Tack för hjälpen, men jag har ingen ruta med den texten att klicka i. När jag går till inspelning via kontrollpanelen kommer jag endast till ett fönster med Waveout mix där jag kan välja bland annat egenskaper, men kan inte aktivera någonting
Citera
2010-03-08, 11:12
Medlem
Kights avatar
asså klicka var som helst i rutan där den visar waveout mix (Höger knappen på musen) så får du upp en meny med val där detta ska stå som ett alternativ
Citera
2010-03-08, 17:55
Medlem
ekmannens avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/habla.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in