2004-03-08, 20:07
Medlem
PhakE**s avatar
Kanske passar bättre någonstans under data, inte vet jag...

Hur som helst så söker jag efter ett bra konverteringprogram som konverterar mellan .avi och svcd. Viktigt också att den kan ladda flera filer samtidigt, har runt 140 filer som är lite surt att vara tvungen att ladda in manuellt...

Tacksam för svar

//PhakE**
Citera
2004-03-08, 21:28
Medlem
ryllemans avatar
flyttad från film.
Citera
2004-03-08, 22:05
Medlem
Svavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhakE**
Kanske passar bättre någonstans under data, inte vet jag...

Hur som helst så söker jag efter ett bra konverteringprogram som konverterar mellan .avi och svcd. Viktigt också att den kan ladda flera filer samtidigt, har runt 140 filer som är lite surt att vara tvungen att ladda in manuellt...

Tacksam för svar

//PhakE**

Jag föredrar att använda dvd2svcd med Tmpgenc som encoder (du kan även koda med enbart Tmpgenc). Men ja tycker de funkar lite bättre att 'styra' allt genom dvd2svcd. Vill du sedan ha bra kvalite på dina filmer så får du koda i 2-pass VBR mode. Detta tar dock dubbelt så långtid då hela filmen analyseras först. Men skit in=skit ut
Att koda en 2timmars avi-fil till svcd i 2-pass VBR tar nog sisådär 10timmar +-2.

ps. Ja du kan skapa batchar dvs. göra ett projekt o ladda in flera filer samtidigt

/svavel
Citera
2004-03-09, 19:11
Bannlyst
Håller med svavel. "Tmpgenc Plus" är skit bra för de ändamålet. Du kan få mer info på www.vcdhelp.com
Citera
2004-04-23, 17:27
Medlem
PhakE**s avatar
Tack!

Har kommit igång lite med DVD2SVCD, men hittar inte hur man batchar med det...?
Man verkar göra det me TMPGEnc, antar attd et är det du menar? Har inte rikigt hittat någon bra guide till det, några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in