2009-01-11, 01:01
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Pallar du inte svara på ett gäng frågor du kan googla på fyra sekunder kanske du inte skulle skriva på ett forum som ändå förutsätter en viss seriositet ...

Nu snackade ju inte jag om att palla skriva frågorna utan att 90% av alla användare skulle få lov att svara på frågorna helt i onödan eftersom det inte kommer hjälpa att överhuvudtaget.
Citera
2009-01-11, 01:03
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Jag säger att vi slopar hela jävla åldergränsen, FB var som bäst när det inte ens fanns en åldergräns. Banna användare som bara postar skit hela tiden eller bara sitter i lauidback istället för hevlete.

Det är inte åldern det är fel på utan användaren.

Finns ju hur mycket kfk som helst
Låter vettigt.
Citera
2009-01-11, 01:04
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Nu snackade ju inte jag om att palla skriva frågorna utan att 90% av alla användare skulle få lov att svara på frågorna helt i onödan eftersom det inte kommer hjälpa att överhuvudtaget.

Du verkar inte ha förstått. Det handlar om att man skickar ut en signal, om än svag, gällande vilken typ av forum man önskar ha. Det vore knappast bortkastat.
Citera
2009-01-11, 01:08
Medlem
R.Rs avatar
Posta inte trådar i Alt. avdelningar -> Flashback på fyllan säger jag bara.
Citera
2009-01-11, 01:12
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Du verkar inte ha förstått. Det handlar om att man skickar ut en signal, om än svag, gällande vilken typ av forum man önskar ha. Det vore knappast bortkastat.

Ingen skulle fortfarande bry sig, dom skulle googla upp frågorna och svara rätt på dom. Dessa frågor du vill ha uppnår ingenting. Ingen skulle ta sig tid att tänka efter att dessa frågor är till för att ge en bild av vilken nivå man vill ha. Dom skulle enbart se dom sett ett 30s hinder.

Sen skulle jag faktiskt vilja säga att ni som vill höja åldergränsen inte riktigt värnar om yttrandefrihet eftersom ni inte vill tillåta att folk under en viss åldersgräns ska få yttra sig sina åsikter.
Citera
2009-01-11, 01:18
Medlem
En 20års gräns här skulle kanske ge samma signaler som en 20års gräns på krogen.
Där handlar det inte om att du inte får komma in om du är yngre men att de flest kommer vara äldre än dig om du kommer in. KANSKE tänker folk efter innan dom registrerar sig som 16-åringar och väntar tills dom är 18 och försöker spela 20 år då.
Citera
2009-01-11, 01:21
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
En 20års gräns här skulle kanske ge samma signaler som en 20års gräns på krogen.
Där handlar det inte om att du inte får komma in om du är yngre men att de flest kommer vara äldre än dig om du kommer in. KANSKE tänker folk efter innan dom registrerar sig som 16-åringar och väntar tills dom är 18 och försöker spela 20 år då.

Här har vi en som tänkt till. Man kan som sagt inte hindra "minderåriga" från att skriva, men man kan skicka ut signaler. Det är inte bortkastat.
Citera
2009-01-11, 01:39
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Här har vi en som tänkt till. Man kan som sagt inte hindra "minderåriga" från att skriva, men man kan skicka ut signaler. Det är inte bortkastat.

Om du nu verkligen vill ge ut signaler varför inte ha ta dom som klickar på registrera till en annan sida innan där katten med en engelsk polis hatt och en batong finns och under bilden så står det "Visste du att om du är under 18år och registrerar dig på Flashback.info så bryter du mot brittisk lagstiftning och kommer åtalas i Storbritannien" Eller något liknande. Tror nog det skulle skicka ut signaler att folk under 18 inte är välkommna.

Jag själv gillar inte ideen, utan var en idee för dom som vill ha bort minderåringarna.
Citera
2009-01-11, 01:45
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run

Jag säger att vi slopar hela jävla åldergränsen, FB var som bäst när det inte ens fanns en åldergräns. Banna användare som bara postar skit hela tiden eller bara sitter i lauidback istället för hevlete.

Det är inte åldern det är fel på utan användaren.

Finns ju hur mycket kfk som helst

Vad är det för fel på laidback nudå?

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Om du nu verkligen vill ge ut signaler varför inte ha ta dom som klickar på registrera till en annan sida innan där katten med en engelsk polis hatt och en batong finns och under bilden så står det "Visste du att om du är under 18år och registrerar dig på Flashback.info så bryter du mot brittisk lagstiftning och kommer åtalas i Storbritannien" Eller något liknande. Tror nog det skulle skicka ut signaler att folk under 18 inte är välkommna.

Jag själv gillar inte ideen, utan var en idee för dom som vill ha bort minderåringarna.

Hur skall Flashback kolla att användaren är minderårig, om vi nu ska gå ett steg längre?
Citera
2009-01-11, 01:45
Medlem
Förbannads avatar
Vi ponerar att en sådan regel nu skulle träda i kraft (25-årsgräns). Tror du att alla under 25 år skulle banna sig själva och aldrig mer återvända till fb? Sen ser jag ingen som helst bra motivering till detta. Varför just 25 år?
Citera
2009-01-11, 01:53
Medlem
Glockens avatar
Det lär väl försvinna många fina medlemmar om FB ändrar till 25årsgräns.
Citera
2009-01-11, 02:04
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Det lär väl försvinna många fina medlemmar om FB ändrar till 25årsgräns.
Njae. Men tanke på att många redan är under 18 år här på FB så lär det ju inte bli någon större skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in