Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-08, 11:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oehae
Du kan inte vara kär i någon som du inte älskar, då är du bara kåt. Sedan kan man ju älska en vän eller familjemedlem osv. Alltså du kan älska någon utan att vara kär. Men du kan inte vara kär utan att älska.
Jo, det kan man, jag har ett flertal vänner jag älskar, jag har även haft flickvänner som jag tyckt väldigt mycket om, men jag har inte älskat dom för det, älska är ett val man gör efter en tid. Är så trött på fjortisar som slänger ur sig det till varenda snubbe dom varit ihop med i 3 dagar och "äälskar så mycket"
Citera
2010-03-08, 11:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texpie
kille skriver så till tjej, samma sak som att han är kär? eller vad menas?
Säkert olika från fall till fall,såklart, men i allmänhet...
Oftast ett tecken på intresse för nåt seriösare tycker jag. Sen beror det ju lite på sammanhanget också.

Sitter jag och skämtar med en tjejkompis och säger nåt i stil, "du är rolig du, jag gillar dej" kan det vara mer vänskapligt menat.

Men säg att jag just kysst en tjej man har vart "på g" med och säger lite tyst, "jag gillar dej". Ja då är det lite mer kärleksrelaterat.
Citera
2010-03-08, 11:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Oftast ett tecken på intresse för nåt seriösare tycker jag. Sen beror det ju lite på sammanhanget också.

Sitter jag och skämtar med en tjejkompis och säger nåt i stil, "du är rolig du, jag gillar dej" kan det vara mer vänskapligt menat.

Men säg att jag just kysst en tjej man har vart "på g" med och säger lite tyst, "jag gillar dej". Ja då är det lite mer kärleksrelaterat.
jag skulle säga att det är skillnad på gillar och tycker om också, tycker om känns starkare, "säger man jag tycker om dig" så låter det mera kärleksinriktat enligt mig iaf, och sen kan man lägga till mycket också
Citera
2010-03-09, 00:58
  #16
Medlem
Duffmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texpie
kille skriver så till tjej, samma sak som att han är kär? eller vad menas?
Säkert olika från fall till fall,såklart, men i allmänhet...

Antingen så kan han tycka du verkar vara en allmänt skön person och vill lära känna dig, eller så är han intresserad. Kan ju vara så att han gillar dig mycket men inte vill uttrycka sig så att han lovar för mycket för att han kanske är lite osäker. Men han vill nog definitivt lära känna dig bättre och träffa dig mer.
Citera
2010-03-09, 01:05
  #17
Medlem
klart du kan vara kär utan att älska? blir du kär i någon så säger du väl inte efter en vecka att du älakar personen liksom? det där kommer ju med tiden när man lärt känna varandra riktigt ordentligt!
Citera
2010-03-09, 01:39
  #18
Medlem
Hmm, säher >>jag gillar dig<< till flera vänninor. Just pga att jag gillar dom.
Citera
2010-03-09, 17:45
  #19
Avstängd
oehaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Jo, det kan man, jag har ett flertal vänner jag älskar, jag har även haft flickvänner som jag tyckt väldigt mycket om, men jag har inte älskat dom för det, älska är ett val man gör efter en tid. Är så trött på fjortisar som slänger ur sig det till varenda snubbe dom varit ihop med i 3 dagar och "äälskar så mycket"

Det är kanske bara jag men jag blir kär och älskar personen efter ett tag. Först så är man bara kåt och intresserad av personen. Är det någonting att ha så kanske man blir kär.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback