2010-03-06, 16:41
Medlem
Min kusin vill testa färgade linser(bruna) utan styrka. Hon är tjej och har ljusa ögon(blå). Min fråga är t.ex. den här sidan:

http://fargadelinser.com/

som verkar pålitlig. Om man kan beställa hem och testar t.ex. dessa:

http://www.fargadelinser.com/product...roducts_id=418

Är det bara att beställa eller är det invecklat och man måste veta mått och sådant? Är det som det står, heltäckande brun eller kommer det synas igenom något?
Citera
2010-03-07, 13:53
Medlem
jeppe.ds avatar
Den brunaste linsen vi har, ger blåögda, grönögda och gråögda en brun ögonfärg. Passar alla ögonfärger. Täcker din egen ögonfärg helt.

Säger väll det mesta? Mått ska nog inte spela någon roll.
Citera
2010-03-07, 17:50
Medlem
Krehs avatar
Helvete vad dyrt. 199 kronor för ett par linser. Hur länge kan man ha dem, tror ni?
Citera
2010-03-07, 18:40
Medlem
emmitusss avatar
Jag har köpt färgade därifrån en gång, tänkte att det skulle vara roligt att testa. Men faaaaaaaaan vad det kliade, kändes som när man har ett hårstrå på ögat i en evighet och inte kan få bort det.
Först tänkte jag vilket helvete alla linsbärare måste ha men hörde senare att färgade är mycket tjockare.

Linserna är väl engångslinser men vid bra förvaring kan de säker användas några gånger till.
Tänk på att det är frakt också så den billiga summan 199 kronor slutar egentligen på närmare 350 om jag kommer ihåg det rätt, lite halv drygt för ett par jävla linser!

Kanske inte hjälpte TS så mycket men ville dela min egna upplevelse bara!
Citera
2010-03-07, 18:53
Medlem
Det är troligtvis månadslinser.
Citera
2010-03-08, 18:46
Medlem
somniums avatar
Se till att ha bra linsvätska och sånt om du inte redan har det. Annars kan det irritera ögonen rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in