• 1
  • 2
2010-03-06, 15:40
Medlem
Hawxs avatar
Hej! Som rubriken lyder, datorn totalhänger sig när jag går in i world of warcraft, hinner kanske spela i 2-3 minuter sen sätter sig allting, ljudet slutar fungera osv.

Hade inte detta problem innan när jag körde Vista, sen formaterade jag datorn efter en rå trojan och slängde in windows 7. Efter det har datorn inte riktigt varit sig själv, vill inte formatera om igen, fast är det en sista lösning så har jag väl inget val. Jag har den näst senaste grafikkorts drivrutinen då den nya tydligen inte gillade wow, men problemet återstår, har inte uppdaterat moderkortet och chipset drivers, då jag inte är 100% på vad jag har för moderkort. Vad kan det vara för fel på burken ? Finns det några program man kan köra som är licensfria och gratis som känner av vad jag behöver för drivrutiner, eller andra system program ?

Mvh!
Citera
2010-03-06, 15:56
Medlem
laserbeamzs avatar
Får du blåskärm eller fryser bara bilden så du måste boota om?
Har du nvidia grafikkort?
Vilka spel fryser datorn vid? (bara wow eller mer)?

Mer info

För övrigt, PCwizard är ett användbart program då du kan se all din hårdvara i, i ditt fall moderkortet
Citera
2010-03-06, 16:21
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserbeamz
Får du blåskärm eller fryser bara bilden så du måste boota om?
Har du nvidia grafikkort?
Vilka spel fryser datorn vid? (bara wow eller mer)?

Mer info

För övrigt, PCwizard är ett användbart program då du kan se all din hårdvara i, i ditt fall moderkortet

Har Nvidia 9800gtx+. Har bara wow installerat för tillfället, datorn kan även hänga sig i windows när jag har mycket igång. Har hänt någon gång. Bilden fryser bara, går inte göra ett skit, utan det är bara att reboota allting.
Citera
2010-03-06, 16:29
Var det inte något fel med de senaste drivrutinerna som Nvidia släppte?

Har haft samma problem som dig fast sitter på ett ATI 4870x2 och det var ett värmeproblem (ena kärnan var på över 110 grader i full load). Prova klocka ner kortet typ 100 MHz på kärnan och minnet och öka fläkten och se ifall det blir någon skillnad, blir det skillnad är det troligtvis ett värmeproblem med grafikkortet.
Citera
2010-03-06, 16:43
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Var det inte något fel med de senaste drivrutinerna som Nvidia släppte?

Har haft samma problem som dig fast sitter på ett ATI 4870x2 och det var ett värmeproblem (ena kärnan var på över 110 grader i full load). Prova klocka ner kortet typ 100 MHz på kärnan och minnet och öka fläkten och se ifall det blir någon skillnad, blir det skillnad är det troligtvis ett värmeproblem med grafikkortet.

Inget fel på tempen tyvärr, orkar inte formatera igen, men det börjar se mörkt ut.
Citera
2010-03-06, 17:05
Medlem
dobelkos avatar
Låter ju som att dina drivrutiner är gamla... Hade exakt samma problem med wow, men jag uppdaterade bara mina drivers och sen funkade det...

Så ta reda på vad du har och ladda ner´t
Citera
2010-03-06, 17:29
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobelko
Låter ju som att dina drivrutiner är gamla... Hade exakt samma problem med wow, men jag uppdaterade bara mina drivers och sen funkade det...

Så ta reda på vad du har och ladda ner´t

Det är just det, vet inte vad jag har för moderkort, och för att se det via kortet måste jag ta bort lite grejer osv, är väldigt lat för tillfället, finns det ingen "searcher" som söker av det automatiskt ?
Citera
2010-03-06, 17:37
Medlem
dobelkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Det är just det, vet inte vad jag har för moderkort, och för att se det via kortet måste jag ta bort lite grejer osv, är väldigt lat för tillfället, finns det ingen "searcher" som söker av det automatiskt ?
CpuZ visar moderkort och annat. Ladda ner här: http://www.cpuid.com/
Citera
2010-03-06, 17:55
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
CpuZ visar moderkort och annat. Ladda ner här: http://www.cpuid.com/

Tack !!! Ska kolla direkt
Citera
2010-03-06, 18:02
Medlem
Hawxs avatar
Hittar serienummer osv men inte själva modellen som krävs för att ladda ner drivrutinerna från Asus hemsida, någon som vet vilken jag ska ladda ner ? Har P5K, finns runt 100 modeller dock och vet inte exakt vilken jag har :/
Citera
2010-03-06, 18:07
Medlem
dobelkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Hittar serienummer osv men inte själva modellen som krävs för att ladda ner drivrutinerna från Asus hemsida, någon som vet vilken jag ska ladda ner ? Har P5K, finns runt 100 modeller dock och vet inte exakt vilken jag har :/
Säker på att det bara står P5K? men kolla chipset och googla vidare på´t

Edit: tror att det är den överst. För du har väl inget monster moderkort va?
Citera
2010-03-06, 18:09
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Säker på att det bara står P5K? men kolla chipset och googla vidare på´t

Edit: tror att det är den överst. För du har väl inget monster moderkort va?

Nepp, kostade väl runt 5-700 när jag köpte det, tror det va 2 år sen, kan ha varit förra också minns inte. testar att googla chipset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in