2004-03-08, 11:14
Medlem
krexxs avatar
Får ett konstig felmail när jag mailar till vissa personer. Det står att mailet inte belv skickat til xxxxxxxxxxxx@xx.xxx.telia.com, och jag VET att jag inte skickar till någon som har en teliaadress. Har kollat efter virus o spyware, allt e grönt. Hittar inget om det på nätet, bara ytterligare frågor om samma sak utan svar. Nån som vet något om detta?
Citera
2004-03-08, 11:18
Bannlyst
vart får du fel-medellandet? är det i mailklienten o isåfall vilken klient använder du? vad har du för smtp server? testat o byta?
Citera
2004-03-08, 11:31
Medlem
xatrixs avatar
Det råkar inte vara så att de du skickat mejl till har vidarebefordrat dessa till sin teliaadress?
Citera
2004-03-08, 12:02
Medlem
krexxs avatar
pimp: felmedelandet får jag från vår postmaster, in i outlook. vi har en gemensam smtp server, och det är inget fel på den =)

xatrix: har också funderat på det, men tror inte det, det är företagspersoner på rätt höga poster som mailet har gått utt till, och har svårt att se att de får vidarebefodra sin mail utan vidare

tack för tankarna grabbar, ös på med fler idér! =)
Citera
2004-03-08, 12:33
Bannlyst
om du testar me en annan klient då? ifall problemet kvarstår(när du skickar ti samma email´s såklart) så är det uppenbarligen felkonfiguerad smtp server eller mer troligt vidarebefodringen som skrevs innan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in