• 1
  • 2
2010-03-06, 03:01
Det är ju mycket snack om Remifentanil, nu när det blivit stulet i Malmö. Läkemedlet heter Ultiva, o finns i 1, 2 o 5 mg i en ampull. Jag har bara testat vanlig Fentanyl (Fentanyl, Durogesic, ActiQ) och Alfentanyl (Rapifen).

Bara 1 mg tycker jag låter väldigt mycket för att vara en fentanylanalog. Om det finns i en ampull är det inte konstigt att folk dör som flugor av det!
Citera
2010-03-06, 10:43
Medlem
SMD FBs avatar
Är remifentanil redan löst i injektionsvätskan eller är det i pulverform så att man skall kunna göra sin egen lösning?
Citera
2010-03-07, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Är remifentanil redan löst i injektionsvätskan eller är det i pulverform så att man skall kunna göra sin egen lösning?
Tror att det är som pulver. Jo, det är det:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...74&DocTypeID=3
Citera
2010-03-09, 23:27
Bannlyst
Det som blev stulet i Lund är i pulverform ja. Har inte sett det, bara sett injektionsvätskan och provat den. Polisen misstänker ju att de dödsfall som skett nyligen i Malmö kan vara överdoser av fentanyl, men det finns inget svar än. Är det så, så är det uppenbarligen mycet svårdoserat och starkt då jag känner två av de som dött och vet att de dels är försiktiga och dels använt fentanyl innan så de vet vad de sysslat med.
Citera
2010-03-10, 01:50
Medlem
Menas avatar
Fentanyl varkar bara blir mer och mer popplart hos opiat brukare. En polare plockar till och fran upp lite heroin blandat med fetanyl och ska tydligen vara mycket mer "rush" osv... ar detta i likhet med remifentanil? Eller ar jag ute och cycklar?
Citera
2010-03-10, 02:34
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Det är ju mycket snack om Remifentanil, nu när det blivit stulet i Malmö. Läkemedlet heter Ultiva, o finns i 1, 2 o 5 mg i en ampull. Jag har bara testat vanlig Fentanyl (Fentanyl, Durogesic, ActiQ) och Alfentanyl (Rapifen).

Bara 1 mg tycker jag låter väldigt mycket för att vara en fentanylanalog. Om det finns i en ampull är det inte konstigt att folk dör som flugor av det!

Shit! 1,2 och 5 mg i en ampull!

Det kanske är på sin plats att skriva hur "vanligt" fentanyl brukar doseras då vissa kanske inte vet det och således inte förstår hur jävla mycket 5mg fentanyl är.

Som ex finns det depotplåster som man sätter på kroppen och som ska ha jämn utsöndring i 72h Dessa finns vad jag vet i 12, 25, 50, 75 och 100 microgram! Det skrivs med prefixet: µ. alltså 100µg t ex.
Har ett plåster t ex 100µg som märkning så innebär det att det utsöndras 100µg i timmen. Så sammanlagt innehåller ett sådant plåster 7200 µg vilket alltså är 7,2 mg.

Nu är ju pulver jävligt mycket farligare än plåster men det finns många som har tagit en överdos då de har skjutit/tuggat dessa 100µg: are.
Så jag hoppas att jag har bringat lite klarhet och inte gjort någon klantig miss vid huvudräkningen då jag är rätt trött.

Tack för mig!
Citera
2010-03-11, 10:22
Medlem
undervattenfisks avatar
Såg att stölden var uppklarad nu, någon av sköterskorna som snattat..
Någon som har nå extra skvaller om den här sköterskan?
Citera
2010-03-11, 11:03
Medlem
Kan man röka de här pulvret? Tex om man blandar ut med lite vanligt horse?
Citera
2010-03-12, 16:04
Citat:
Ursprungligen postat av Dhobban
Borde gå, jag har rökt vanlig fentanyl iaf.
Citera
2010-03-12, 16:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har provat Ultiva av nyfikenhet - snabbare tillslag får man leta efter. Man sövs i princip...
Citera
2010-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Borde gå, jag har rökt vanlig fentanyl iaf.

Hur va det? mycke skillnad från heroin?
Citera
2010-03-12, 17:16
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Rök på folie, lättast så.
Citat:
Hur va det? mycke skillnad från heroin?
Ruset, enligt mig är betydligt kortare men med många likheter med heroin.
Det infinner sig en extra skön opioidkänsla i kroppen de första 5-10 minuterna som sedan övergår till ett mer segt och degigt rus. Man blir inte speciellt sugen på att röka igen de närmsta 2-3 timmarna i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in