Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Det är ju mycket snack om Remifentanil, nu när det blivit stulet i Malmö. Läkemedlet heter Ultiva, o finns i 1, 2 o 5 mg i en ampull. Jag har bara testat vanlig Fentanyl (Fentanyl, Durogesic, ActiQ) och Alfentanyl (Rapifen).
Bara 1 mg tycker jag låter väldigt mycket för att vara en fentanylanalog. Om det finns i en ampull är det inte konstigt att folk dör som flugor av det!
Shit! 1,2 och 5 mg i en ampull!
Det kanske är på sin plats att skriva hur "vanligt" fentanyl brukar doseras då vissa kanske inte vet det och således inte förstår hur jävla mycket 5mg fentanyl är.
Som ex finns det depotplåster som man sätter på kroppen och som ska ha jämn utsöndring i 72h Dessa finns vad jag vet i 12, 25, 50, 75 och 100
microgram! Det skrivs med prefixet: µ. alltså 100µg t ex.
Har ett plåster t ex 100µg som märkning så innebär det att det utsöndras 100µg i timmen. Så sammanlagt innehåller ett sådant plåster 7200 µg vilket alltså är 7,2 mg.
Nu är ju pulver jävligt mycket farligare än plåster men det finns många som har tagit en överdos då de har skjutit/tuggat dessa 100µg: are.
Så jag hoppas att jag har bringat lite klarhet och inte gjort någon klantig miss vid huvudräkningen då jag är rätt trött.
Tack för mig!