2010-03-05, 20:56
Medlem
Är på jakt efter en ny (eg. nyare) snöskoter. Sålde min gamla nu i veckan och fick ihop ca 15.000 vilket var lite av en besvikelse, hade räknat med runt 20'.

Har dessutom sparat ihop ca 40' som ligger och växer till sig på några aktiefonder (går väl si sådär... plus i alla fall...)

Har kollat in Blocket i några veckor och ser att för 55 papp får man en 04-05:a men går man upp till 80' får man en 08-09:a av samma modell. Detta ger ju en blodad tand och köpdjävulen sitter på både höger och vänster axel.

Har i princip sålt av det jag kan avvara och undrar därför om tips på någorlunda lagliga vägar att skaffa sig - säg 20' på ett par veckor...
Citera
2010-03-05, 21:03
Medlem
Verdess avatar
Blir dom inte billigare i sommar?
Citera
2010-03-05, 21:06
Medlem
Visst men jag vill ha en skoter innan påsk.

Observera mitt ordval: "...om tips på någorlunda lagliga vägar..." = Öppen för förslag!
Citera
2010-03-05, 21:08
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojma
Visst men jag vill ha en skoter innan påsk.

Okej ja, hade det funnits några säkra sätt att få ihop mycket pengar snabbt så hade väl ingen varit fattig. Men kortsiktigt kan du ju sälja saker. Du kan ringa banken och fråga om du kan få uppskov med lån en månad, men då lär du ju få ljuga ihop nåt.
Citera
2010-03-05, 21:11
Medlem
Krippa1891s avatar
Spela upp pengarna till den summan du vill ha ( lite riskfyllt men vafan).
Citera
2010-03-05, 21:32
Medlem
1979s avatar
Teckna en olycksfallsförsäkring och ramla framför en lastbil.
Citera
2010-03-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Okej ja, hade det funnits några säkra sätt att få ihop mycket pengar snabbt så hade väl ingen varit fattig. Men kortsiktigt kan du ju sälja saker. Du kan ringa banken och fråga om du kan få uppskov med lån en månad, men då lär du ju få ljuga ihop nåt.

Som sagt så har jag sålt av det jag kan tänkas avvara. Det där med banken var ju ett tips; men får jag inte dubbel amortering nästa månad då???

Citat:
Ursprungligen postat av Krippa1891
Spela upp pengarna till den summan du vill ha ( lite riskfyllt men vafan).

Ehh -näää!
Citera
2010-03-05, 21:42
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Som sagt så har jag sålt av det jag kan tänkas avvara. Det där med banken var ju ett tips; men får jag inte dubbel amortering nästa månad då???

Jag tänkte mer att dom kan va sjysta och låta dig ha en vit månad ungefär. Men då gäller det att du har en bra förklaring om du måste betala dubbelt månaden efter så tjänar du inte så mycket på det precis.
Citera
2010-03-05, 22:59
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Är på jakt efter en ny (eg. nyare) snöskoter. Sålde min gamla nu i veckan och fick ihop ca 15.000 vilket var lite av en besvikelse, hade räknat med runt 20'.

Har dessutom sparat ihop ca 40' som ligger och växer till sig på några aktiefonder (går väl si sådär... plus i alla fall...)

Har kollat in Blocket i några veckor och ser att för 55 papp får man en 04-05:a men går man upp till 80' får man en 08-09:a av samma modell. Detta ger ju en blodad tand och köpdjävulen sitter på både höger och vänster axel.

Har i princip sålt av det jag kan avvara och undrar därför om tips på någorlunda lagliga vägar att skaffa sig - säg 20' på ett par veckor...

Att lägga 80 000 på en leksak, när man egentligen inte har råd? Du får inte ångest efteråt, när du gjort en sån affär?

Smuggla sprit eller ta ett banklån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in