Nu till våren är jag lite sugen på att skaffa en kolonilott! Jag har sett att "kolonilotten kostar på de flesta ställen under 500-lappen för ett helt år" och det låter ju helt överkomligt.
Är det någon som har telefonnummer eller adresser till kolonilotter i Uppsala?
Allvar 500kr för ett helt år, kan det verkligen stämma. Hur stor är kolonilotten så och vad ingår i form av vatten osv? Låter väldigt bra, undrar vad det kostar i Helsingborg där jag bor?
Allvar 500kr för ett helt år, kan det verkligen stämma. Hur stor är kolonilotten så och vad ingår i form av vatten osv? Låter väldigt bra, undrar vad det kostar i Helsingborg där jag bor?
Jag läste det i en studenttidning här, dock ingår då förmodligen inte mycket alls. Vill man exempelvis ha en stuga på sin kolonilott lär det ju kosta någon tusenlapp i månaden antar jag.
Ifall en odlingslott duger (alltså en lott där man inte får bygga något) så skulle jag rekommendera "Flogstaringens odlarförening". om du bor i närheten av Flogsta det vill säga. 200kr/år för 60m2. Vatten ingår men inte så mycket mer. Jag vet att det i höstas fanns lediga och uppgrävda områden, så om du är snabb så kanske du kan få tag på en sådan så slipper du jordförbättra så förbannat mycket.
Jag har själv två stycken som jag har arbetat med i höstas och nu bara väntar på att få ut och plantera i.
Verkar vara stört omöjligt att få tag på en kolonilott i uppsala, finns ingen info nånstans om var man ska vända sig... min dröm om trädgård är dömd på förhand
Verkar vara stört omöjligt att få tag på en kolonilott i uppsala, finns ingen info nånstans om var man ska vända sig... min dröm om trädgård är dömd på förhand
Åk till det odlingslott/kolonilottsområde du är intresserad av. Där finns oftast någon form av informationstavla med tel.nr till någon ansvarig.
Nu har jag fått tag på en kolonilott! Superfin, ska it imorrn och börja ordna upp och organisera 400 kr per år känns som ett fullt överkommligt pris. Räknar med att vara självförsörjande till hösten
Tack! Jag är grymt nöjd! Jag var där nyss och måttade och fixade. Grävde ner en rabarberplanta och bäddade för mina kryddor Imorrn blire ännu större insats! Det ska bli så fint
Jag ser att denna tråd har varit inaktiv ett tag. om det är någon som vill komma och odla på min tomt är de mer än välkomna för 0 kr om året. skriv direkt till mig om ni är intresserade!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!