2010-03-05, 19:50
Medlem
U-166s avatar
Hej. Har precis fått hem ett program där man tydligen måste ändra i en cgf fil för att den skall fungera korrekt, man ska lägga till en text blanding av suffror och bokstäver, nu till min fråga:

Hur ändrar man i cfg filer? Om jag trycker direkt på cfg filen öppnas ett word dokument, efter jag lagt till texten och skall spara kommer en ruta med följande text upp:

blabla.cfg kan innehålla funktioner som inte är kompatibla med formatet Oformaterad text. Vill du spara dokumenten med här formatet?

Klicka på ja om du vill spara.
Klicka på nej om du vill behålla formateringen. Spara sedan en kopia i det senaste word-formatet.

Om jag trycker på spara, så står det att jag inte har behörighet att spara på denna plats, om jag forsätter ändå vill den spara filen bland mina documents.

Vad är det jag missar här? Tack på förhand.
Citera
2010-03-05, 20:26
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Hej. Har precis fått hem ett program där man tydligen måste ändra i en cgf fil för att den skall fungera korrekt, man ska lägga till en text blanding av suffror och bokstäver, nu till min fråga:

Hur ändrar man i cfg filer? Om jag trycker direkt på cfg filen öppnas ett word dokument, efter jag lagt till texten och skall spara kommer en ruta med följande text upp:

blabla.cfg kan innehålla funktioner som inte är kompatibla med formatet Oformaterad text. Vill du spara dokumenten med här formatet?

Klicka på ja om du vill spara.
Klicka på nej om du vill behålla formateringen. Spara sedan en kopia i det senaste word-formatet.

Om jag trycker på spara, så står det att jag inte har behörighet att spara på denna plats, om jag forsätter ändå vill den spara filen bland mina documents.

Vad är det jag missar här? Tack på förhand.
Testa att öppna det med anteckningar.
Citera
2010-03-06, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Testa att öppna det med anteckningar.

+1

.cfg-filer "ska" öppnas med anteckningar, eller notepad som vissa föredrar att kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in