• 3
  • 4
2010-03-15, 11:11
Medlem
Din dvärgvädur verkar ju rätt gammal, och då är väl köttet rätt segt och då? Det känns ju lagom ovärt skulle jag säga, att döda ett gammalt sällskapsdjur för att få ut väldigt lite segt kött.
Citera
2010-03-15, 11:20
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBekant
Din dvärgvädur verkar ju rätt gammal, och då är väl köttet rätt segt och då? Det känns ju lagom ovärt skulle jag säga, att döda ett gammalt sällskapsdjur för att få ut väldigt lite segt kött.
Om du tittar på inlägg nr 18 så kan du se att kaninen i fråga redan är uppäten. Tydligen smakade den förträffligt.

~Paul~
Citera
2010-03-17, 20:54
Medlem
Ja fick mig ide'en att fånga kanin.. hare då.... Tror ni att denna konstruktion kommer fungera? eller är det bortkastad tid? ( lägger bilderna på en länk nedan, Kommer vidare till bilddagboken. Får det inte fungera här)

http://jeppando7.bilddagboken.se/p/u...oadSuccess=1#2

Sen hur detta kommer gå på morgon dagen... Om det skulle fastna ngt, alltså med slakten.. Det löser sig.

(inte uppställd annläggning ännu, Bara för visning)

Edit: Kilcka på kalendern's Bilder till vänster, En liten blå ruta vid den 17'de
Citera
2010-03-17, 21:04
Medlem
Necrotzicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppando66
Ja fick mig ide'en att fånga kanin.. hare då.... Tror ni att denna konstruktion kommer fungera? eller är det bortkastad tid? ( lägger bilderna på en länk nedan, Kommer vidare till bilddagboken. Får det inte fungera här)

http://jeppando7.bilddagboken.se/p/u...oadSuccess=1#2

Sen hur detta kommer gå på morgon dagen... Om det skulle fastna ngt, alltså med slakten.. Det löser sig.

(inte uppställd annläggning ännu, Bara för visning)

Edit: Kilcka på kalendern's Bilder till vänster, En liten blå ruta vid den 17'de
Ser klassiskt tecknat ut, det måste ju bara funka! fast tror inte att haren kommer att släpa iväg moroten, utan äta den på plats, så lite risk finns att det inte funkar.
Citera
2010-03-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Ser klassiskt tecknat ut, det måste ju bara funka! fast tror inte att haren kommer att släpa iväg moroten, utan äta den på plats, så lite risk finns att det inte funkar.

Attans! Får la bli och sätta sig en solig Da' Och vänta på han och sedan rycka i snöret...
Citera
2010-03-18, 19:31
Medlem
Denoms avatar
Vilken innertemperatur ska kaninköttet ha om man tillagar i ugn? Är det någon skillnad på hare/kanin?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in