2010-03-05, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Du missförstår mig, jag var sarkastisk. Jag har helt klart för mig vem jag kramar och varför - vad jag menar är att jag inte behöver någon KD-förbuds-lagstiftning som kör detta ner i halsen på mig.

Eller tror du att det behövs en strafflagstiftning för att Svensson ska förstå att sex har man med frun, inte med barnen? Då tror du väldigt litet om Svensson, och väldigt mycket om betydelsen av strafflagstiftningen.

Bra att du är medveten om att en familj inte bara är biologiska föräldrar bosatta på samma ställe, och med enbart gemensamma barn.

Jag tror nog mer att lagen inte stör -- den används så sällan som det är i dags läget, så jag vill inte påstå att den gör någon direkt nytta, mer att det är en markering.

Självklart vet jag hur moderna familjer ser ut -- för mig är syskon barn som växt upp tillsammans, oberoende av biologisk bakgrund, och föräldrar är de två som älskat, vårdat, fostrat och funnits där, oberoende av biologisk bakgrund. Familjeband har sällan så mycket med biologi att göra som somliga vill tro och göra gällande - där är andra band starkare och viktigare.
Citera
2010-03-05, 15:36
Medlem
ErikJs avatar
Jag får fängelse i sex månader om jag skjuter en varg. Jag får fängelse om jag räddar livet på en tant som blir misshandlad mitt framför ögonen på mig. Jag kan få ett års fängelse om jag knullar med syrran.

Men att komma hit från något annat land och våldta tjejer, det kan på sin höjd ge två års fängelse vilket sker när man redan hunnit våldta 10 tjejer... Eller om jag som svensk våldtar en tjej, har jag otur får jag två år på kåken men mer troligt är att jag inte ens blir fälld för att "bevis" saknas...

Vilket härligt land vi bor i numera!!!
Citera
2010-03-05, 15:42
Medlem
Pitbull31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Jag får fängelse i sex månader om jag skjuter en varg. Jag får fängelse om jag räddar livet på en tant som blir misshandlad mitt framför ögonen på mig. Jag kan få ett års fängelse om jag knullar med syrran.

Men att komma hit från något annat land och våldta tjejer, det kan på sin höjd ge två års fängelse vilket sker när man redan hunnit våldta 10 tjejer... Eller om jag som svensk våldtar en tjej, har jag otur får jag två år på kåken men mer troligt är att jag inte ens blir fälld för att "bevis" saknas...

Det får du verkligen inte, kan inte tanten försvara sig så får du "ta över" hennes självförsvar. Så länge du inte använder övervåld är du räddaren i nöden, slår du ihjäl killen får du skylla dig själv.
Citera
2010-03-05, 15:43
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Fast Tuth Ankh Amon var ju tydligen helt fucked up, med en massa genetiska skador. Det var tydligen därför han kastade in handduken vid 18 års ålder...
Ja, men ibland blir det fel även med andra förutsättningar. Hur som helst är incest ett gammalt tema: Oidipus, Hamlet, ...
Citera
2010-03-05, 15:46
Medlem
Bra Kalmarit fixa som sagt även foto på dessa översexuella monster. Reglerna i Sverige är som sagt helt åt helvete. man kan tillåta Bögäktenskap, Böggiftermål etc, då borde väl 2 kära syskon få utöva sina sexulla drifter på varandra.
Citera
2010-03-05, 15:48
Medlem
Midnights avatar
Det känns ganska sjukt att incest fortfarande är brottsligt i vårt land, förstår inte riktigt på vilket sätt det angår staten? Okey om någon blev gravid då skulle jag kunna tänka mig att se det som ett brott själv men annars tycker jag att sätter man på syrran/brorsan whatever så har man nog med problem som det är och behöver inte lagens långa arm över sig.

Incest kommer alltid ses som omoraliskt och fel som det är mycket pga att folk är rädda för barn med missbildningar. Tycker inte det lagen fyller någon funktion av den anledningen. Lagen används ju bl.a. som bekant för att skapa allmän moral men i detta fall tror inte jag det behövs. Påminner lite om häxjakt.

Jag hoppas att de inte får fängelse.

Det jag undrar lite över är, hur åkte de fast? De måste ju ha blivit påkomna på bar gärning för annars är det ju inget man direkt går runt och pratar om.
4 vittnen varav 3 poliser som var först på plats det låter lite som att någon av föräldrarna har kommit på dem och ringt polisen?

Jobbigt läge att komma in och se sina snart vuxna barn knulla varandra men att ringa polisen om det var å det gick till? Det får vi förmodligen aldrig veta.
Citera
2010-03-05, 15:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det som är vridet är ju att lagstiftningen skall behövas, det borde ligga djupt inrotat i en sund människa att inte knulla med kött och blod. Jag är f.ö övertygad om att lagstiftningen finns i varenda civiliserat land.

Det ska bli intressant att någon gång i framtiden få se ett referat av domen! sätter en tjuga på att det var fest hos någon av syskonen, sen vart det lite för mycket sprit och syrran o brorsan skulle slagga i samma säng. Därefter blir det dimmigt, och de börjar tafsa och vänslas, detta ser naturligtvis en vän till någon av dem som av någon jävla anledning anmäler.

Alternativet är att det rör sig om en familj där svår sinnesjukdom råder, och att de inte vet bättre. Eller kanske, och förlåt mig nu, men invandrare? brukar röra sig om kusiner där dock.

Absolut, det finns vissa vidriga sexuella avarter jag tycker är otäckare (och roligare) än andra. Incest och zoofili tillsammans med dendrofili leder denna liga. Schimpanser har tydligen svårt med incestimpulser och kan knulla med vilken i flocken som helst. Gorillor gör det tydligen inte... det är väl ett talande exempel på vilka våra närmsta släktingar är.

Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Naturligtvis vore det även skoj att få reda på vilka de kåta syskonen är.

Ja!

Jag vill veta om dom går på alla fyra eller försöker rösta på Sarah Palin i riksdagsvalen. Tänk, nästa gång man kliver av tåget i Kalmar hör man ljudet från ett pumphagelgevär och två tandlösa typer i hängselbyxor säger i kör "You ain't from around here are you boy?" eller på kalmaritiska "Duuuu eeeeeeer intä herrrrrrifråååååån va, grrrrabbeeen?" Sen hörs det en vag banjomelodi över nejden...
Senast redigerad av Ratad 2010-03-05 kl. 15:53.
Citera
2010-03-05, 15:57
Bannlyst
Sveriges Radio P3 har intervjuat min mor om vad hon ser på detta (Hon är jurist).

Nyheterna klocken 17.00 kommer hon vara med, ifall ni vill veta mer / lyssna
Citera
2010-03-05, 16:06
Medlem
Wzzys avatar
Sterilisera dom så får dom knulla bäst dom vill.
Citera
2010-03-05, 16:11
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Menar du att en gärningsman ska ha ett strängare straff om han har varit utomlands innan han våldtar? Så om jag åker till Skara sommarland på semester, och sen på första jobbfesten i höst våldtar min chef då ska jag ha ett straff, men om jag har varit i Turkiet och lapat sol så ska jag ha ett annat?

Och om du med att rädda tanter, pratar om Per-Anders, så verkar du inte ha föstått att man inte får försöak mörda någon bara för att den i ett moment tidigare har utövat ett brottsligt angrepp. Kalla Faktas program ligger fortfarande på Tv4 play, kolla när Per-Anders kompis visar hur den storvuxne Per-Anders var tvungen att hålla med båda händerna för att få kraft på slaget med den 3,2 kilo tunga domkraften.

Det du skriver i övrigt är ännu mindre underbyggt, så jag förstår att du avslutar med en "skamsen-smiley".
Citera
2010-03-05, 16:11
Bannlyst
Kan det blir förhöjd strafftid inför samlag sker utan kondom?
Citera
2010-03-05, 16:15
Bannlyst
Härregud(Herre), låt dem knulla.

Jag tycker vi hittar på en lag som ger alla tillåtelse att slå ihjäl dem som föder upp, äter och dödar djur, så får vi se hur svartvit lagen kan bli. Orka bry sig som jag brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in