2010-03-05, 00:10
Medlem
Har precis köpt en ny netbook, Hp / Compaq 110c 1011so
Den verkar finnas i en massa olika variantera, varav min då är 1011 so.
Vissa av dem har funktioner som inbyggt 3g modem och blåtand, vilket min inte verkar ha, bl.a. enligt HP's support. Dock har den en sim korts slot bakom batteriet, med riktiga kontakter i (alltså inte bara ett anslutningshål) vilket jag tycker verkar som att hårdvaran för 3g modem verkar finnas i datorn. Dock funderar jag på om det kan vara så att den är låst genom bios eller liknande.
Jag vet att det går att få 3g modem som tillval i andra länder när man köper datorn med mobilt bredbands ab.
Har svårt att tänka mig var man skulle kunna stoppa in mer hårdvara in den, vilket ytterligare stärker min teori att datorn bara är "nerklockad" till en budget variant utan dessa funktioner.

Det finns inget i enhetshanteraren som har med 3g modem att göra, och ingen hp mjukvara vill heller kännas vid någon sådan hårdvara i datorn.

Nån som har nåt tips hur jag kan ta reda på om hårdvaran finns eller ej i datorn, och hur man isåntfall skulle låsa upp den? Skulle det kunna va så enkelt att man bara laddade ner någon firmware till en av de fetare modellerna och flashar bios? Men d låter riskabelt.. :S
Tacksam för tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in