Men för i helvete, jag har googlat. Riskerna är ju mest för dom som suger av. Just den länken hade jag inte läst men läst en massa andra. Jag frågar er just för att kanske ta del av nya länkar, erfarenheter och vad ni själva tycker och tror.
Dessutom frågade jag om någon av ER som har nån erfarenhet av det?! Eller ska jag googla det med...
Jag vet en kille som fick klamydia i ögat.. Det rann och kliade ut av helvete. Tror att man kan få klamydia i mun/hals också och om så är fallet borde du ju kunna bli smittad av det om ngn suger av dig. Risken för att det ska hända är kanske inte så stor dock.
Just klamydia är dåligt utforskat vad beträffar överföring från mun till könsorgan.
En intressant upptäckt däremot som kommit på senare år är att många unga personer är bärare av klamydia intracellulärt i magtarmkanalen. DVS bakterierna ligger inkapslade inuti celler i vilande stadium, inte aktiv infektion. Just nu försöker man utröna om detta har någon koppling till IBS, irritabel tarm syndrom.
En försiktig gissning är klamydia kan överföras på det här sättet, men att smittrisken är relativt låg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!