• 1
  • 2
2010-03-04, 19:01
Medlem
wehrmachts avatar
Bidragsparasiter "lurades" hit för att leva på oss, men får otroligt nog (troligtvis) inte stanna.

Citat:
Våg av lurade romer till Sverige

Bara i år har det kommit omkring 1 000 romer från framför allt Serbien till Sverige i bussar. De luras att tro att de har rätt till sociala förmåner och uppehållstillstånd - men knappast någon får stanna.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=335201

Det är knappast resebyråer och hänsynslösa affärsmän som lurat in dem detta. Ryktet om Sveriges generösa inställning till invandrare är vida brett och makthavarna sig själv att skylla. Förhoppningsvis så stämmer uttalandena i artikeln och de lämnar landet illa kvickt, frågan är bara hur många som väljer att stanna kvar ändå, eller om media börjar lobba för att dem ska stanna.

Vad tror ni händer?
2010-03-04, 19:16
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Bidragsparasiter "lurades" hit för att leva på oss, men får otroligt nog (troligtvis) inte stanna.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=335201

Det är knappast resebyråer och hänsynslösa affärsmän som lurat in dem detta. Ryktet om Sveriges generösa inställning till invandrare är vida brett och makthavarna sig själv att skylla. Förhoppningsvis så stämmer uttalandena i artikeln och de lämnar landet illa kvickt, frågan är bara hur många som väljer att stanna kvar ändå, eller om media börjar lobba för att dem ska stanna.

Vad tror ni händer?

Klart dom kommer att stanna och gömma sig till deras asylansökan går igenom vid femteförsöket, efter ungarna tvingats spela apatiska.
Sen börjar bidragsfesten och stöldvågen i den kommun dom släppts in i.
2010-03-04, 19:24
Bannlyst
Annan artikel:
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...v-lurade-romer

Citat:
Hon säger att strömmarna har ett uppenbart samband med att EU i december i fjol slopade kravet på visum för serbiska, makedoniska och montenegrinska medborgare. Man kan alltså enkelt korsa gränsen därifrån och vistas lagligt i upp till tre månader inom Schengenområdet.
Dom stannar väl kvar och är kriminella.
2010-03-04, 19:30
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Det har altså gått så långt att de fattat att bara man tar sig hit så väntar put och bidrag och har de fel ? nej ingen har lurat dom bara att igla sig fast och låta ungarna stjäla här i 2-3år sen kommer Put som på posten pgra särskilda omständigheter och ömmandeskäl nu när diamanta och rubina blivit svenska genom att stjäla på statiolmackar och H&M.

det kommer komma mkt fler vänta bara tills de första av denna vågen får PUT och bidrag då kommer hela balkans zigenare efter till hela rumäniens och italiens enorma glädje. de som vunnit högsta vinsten är zigenarna och resten av Europa medans sverige än en gång får nitlotten.
2010-03-04, 20:07
Medlem
MoLoKs avatar
Samma gamla visa.

Exakt samma grej hände för 7-8 år sedan ungefär. Samma sak har också hänt fast från El Salvador och ifrån gamla Sovjetrepubliker.

Räkna med att antalet apatiska kommer att skjuta i höjden inom 6 månader. Då ska jag bumpa den här posten.

Allt det här är väldigt genomskinligt. Jag har lärt mig hur det funkar nu.
2010-03-04, 20:14
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Samma gamla visa.

Exakt samma grej hände för 7-8 år sedan ungefär. Samma sak har också hänt fast från El Salvador och ifrån gamla Sovjetrepubliker.

Räkna med att antalet apatiska kommer att skjuta i höjden inom 6 månader. Då ska jag bumpa den här posten.

Allt det här är väldigt genomskinligt. Jag har lärt mig hur det funkar nu.
Var det inte farbror Fidel på Cuba som började med den här varianten. När USA tog emot flyktingar tömde han fängelsena på yrkeskriminella.
2010-03-04, 20:15
Medlem
Norpheuss avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/va...ge_4375995.svd
Citat:
Bara i år har det kommit omkring 1 000 romer från framför allt Serbien till Sverige i bussar. De luras att tro att de har rätt till sociala förmåner och uppehållstillstånd - men knappast någon får stanna.
2010-03-04, 20:34
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Våg av lurade romer till Sverige

Bara i år har det kommit omkring 1 000 romer från framför allt Serbien till Sverige i bussar. De luras att tro att de har rätt till sociala förmåner och uppehållstillstånd - men knappast någon får stanna
.

Haha det roliga är ju att reporten inte ens orkar ljuga ihop att de kommer hit för att jobba men blir nekade.

Jag har viss förståelse och sympati för Thailändare som luras hit i hopp om bärplockning eller städjobb och polska tjejer som tror de ska få au-pairjobb men när zigenarpacket bara tar sig hit för att leva på det sociala utan en tanke på att faktiskt försöka jobba som faktiskt thailändarna gör så blir det jävligt vidrigt.
2010-03-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Haha det roliga är ju att reporten inte ens orkar ljuga ihop att de kommer hit för att jobba men blir nekade.

Jag har viss förståelse och sympati för Thailändare som luras hit i hopp om bärplockning eller städjobb och polska tjejer som tror de ska få au-pairjobb men när zigenarpacket bara tar sig hit för att leva på det sociala utan en tanke på att faktiskt försöka jobba som faktiskt thailändarna gör så blir det jävligt vidrigt.

Zigenare söka jobb ?

Det gör ju inte ens 0.5% av de som bott här i hundratals år.

lite väl magstarkt att påstå då zigenare är hatade av alla folkgrupper tom sin egen.
2010-03-04, 20:52
Bannlyst
Hitlurade? Knappast. - bara ännu en zigenarlögn. Journalistkåren är som vanligt lika villiga att låta sig luras. - Skall det vara det nya asylskälet. Europeér som "lurats hit?"

De första zigenarna kom på 1600-talet till sverige. - De har ännu inte integrerat sig.
Jag är för att dessa skall få stanna, men bara om de placeras i Stockholms innerstad.
Senast redigerad av Kafir 2010-03-04 kl. 20:54.
2010-03-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Hitlurade? Knappast. - bara ännu en zigenarlögn. Journalistkåren är som vanligt lika villiga att låta sig luras. - Skall det vara det nya asylskälet. Europeér som "lurats hit?"

Snart får man PUT bara man råkar vara här vara sig man vill det eller inte.
2010-03-04, 21:00
Medlem
cp-apas avatar
Bedragarna blir bedragna m.a.o.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in