• 1
  • 2
2010-03-04, 18:34
Medlem
SpooN.s avatar
Jag tror de flesta känner igen sig att när dosan börjar ta slut så är de sista prillorna torra. Jag vill att alla prillor ska vara lika saftiga och färska som den första prillan man tar från en nyköpt dosa. Har hört talas om att lägga ett potatis skal över snuset så håller sig fukten rätt bra, men d orkar man inte göra varje dag... Har ni några tips hur man behåller fuktigheten? Diskutera!
Citera
2010-03-04, 18:39
Medlem
AfroBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Jag tror de flesta känner igen sig att när dosan börjar ta slut så är de sista prillorna torra. Jag vill att alla prillor ska vara lika saftiga och färska som den första prillan man tar från en nyköpt dosa. Har hört talas om att lägga ett potatis skal över snuset så håller sig fukten rätt bra, men d orkar man inte göra varje dag... Har ni några tips hur man behåller fuktigheten? Diskutera!

Det är väl bara att spruta på dom med en vattenspruta lite då och då? Har aldrig testat det själv men det låter ju logiskt. Jag har dessutom för mig att jag har läst det här på flashback förut.
Citera
2010-03-04, 18:45
Medlem
raggarsvins avatar
Det fuktas väl ändå av saliven sen i munnen? Annars kan man väl fukta dom med lite vatten?
Citera
2010-03-04, 18:46
Medlem
Vippzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Det fuktas väl ändå av saliven sen i munnen? Annars kan man väl fukta dom med lite vatten?

Sounds kinda nice!
Citera
2010-03-04, 19:30
Medlem
Som sagt, vattenspruta eller varför inte bara lägga snuset i kylen?
Citera
2010-03-04, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.

själv droppar jag ner några droppar saft i dosan
har hört att kaffe/whisky/konjak ska funka bra
Citera
2010-03-04, 19:45
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
måste testa det för å se hur det smakar
Citera
2010-03-04, 23:08
Medlem
Respons51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
Jag har ju provat whisky snus. Men att droppa i och göra sitt eget låter ju inte så dumt faktiskt!
Citera
2010-03-04, 23:56
Medlem
midnighttrains avatar
en bit gurka i dosan gör att du får en bra och jämn fuktighet i dosan.. öser du på med vatten så blir det oftast väldigt ojämnt fördelat.

whisky är inget att rekommendera då det bränner rätt rejält på tandköttet.
Citera
2010-03-05, 17:36
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
en bit gurka i dosan gör att du får en bra och jämn fuktighet i dosan.. öser du på med vatten så blir det oftast väldigt ojämnt fördelat.

whisky är inget att rekommendera då det bränner rätt rejält på tandköttet.
Bättre upptag då kanske

Gurka, potatis eller bara en droppe vatten på prillan innan du stoppar in den.
Citera
2010-03-11, 22:45
Bannlyst
Du får ta större prillor och oftare så snuset sinar snabbare

Nej, men allvarligt så är det ett tecken på att du snusar upp snuset för sakta efter att du har börjat använda det. Eller så är du känsligare för torrt snus. Dosar en dosa om dagen, minst.
Att snuset har torkat är ett tecken på föråldring, inte förvaras på rätt sätt eller att du snusar för sakta.

När det har blivit för torrt finns inget "bra" sätt att få det fuktigt och bra igen. Fuktigt kan du få det genom att bara droppa i lite vatten och låta stå i kylskåpet till dagen efter, smaken blir däremot aldrig riktigt bra igen eftesom även den har dunstat bort.

Du kanske skulle hälla i ett par extra droppar glycerin och propylenglykol i dosorna redan från början?
Citera
2010-03-12, 11:03
Medlem
Finns ett bra tips från snus2: http://snus2.se/images/lagret_tipsar-sv.jpg

edit: Du kan ju ha en extra dosa att förvara några prillor i, medan resten ligger i frysen.
Senast redigerad av nonexistence 2010-03-12 kl. 11:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in