• 1
  • 2
2010-03-04, 16:38
Medlem
All garanti har gått ut på datorn och dens komponenter så det tjänar inget att skicka in den.

Nu är det så att jag vill veta vem eller vilka man kan ringa som kan komma över hos en och diagnostera ens dator? Som kan förklara problem. Jag menar inte att laga eller fixa, men just att kolla vad som är fel på datorn. Sen fixar jag det själv. Annars, vem kan man ringa för att få beskriva felet och få ett svar, då menar jag inte någon jäkla kundtjänst?

Och vad kan sånt kosta?
Citera
2010-03-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Splicer.A
All garanti har gått ut på datorn och dens komponenter så det tjänar inget att skicka in den.

Nu är det så att jag vill veta vem eller vilka man kan ringa som kan komma över hos en och diagnostera ens dator? Som kan förklara problem. Jag menar inte att laga eller fixa, men just att kolla vad som är fel på datorn. Sen fixar jag det själv. Annars, vem kan man ringa för att få beskriva felet och få ett svar, då menar jag inte någon jäkla kundtjänst?

Och vad kan sånt kosta?

Vad är problemet? Du behöver inte hyra hem någon för att kolla på datorn. Tala om för mig vad som är problemet så kan jag kontrollera från min dator (dvs med fjärrstyrningliknande program" så slipper du betala massa pengar.
Citera
2010-03-04, 16:51
Medlem
Det kan vara gratis om du känner rätt personer
Citera
2010-03-04, 16:53
Medlem
Säg som såhär, vet du inte själv vad som är problemet! Så bör du inte heller ta dig an att fixa det.
Citera
2010-03-04, 17:02
Medlem
Jag förstår folk vill hjälpa, men jag har redan gjort två trådar med ungfär samma ämne utan något svar som hjälpt.

Deu vore lättast med någon som kan säga exakt vad det är för fel. Sen vill jag helst inte flytta datorn. Men okej, jag kan berätta felet åter igen, vid sidan om huvud-frågan. Fläktarna har börjat låta mycket mer samtidigt som grafikkortet avger ett väldigt obehagligt skärande ljud. Det blir värre och högre hela tiden. Jag har fått flytta datorn längre bort, följt av att stänga in den, Men ljudet når mig nu igen. Jag tänkte det vore lättast om den som hjäper mig kan höra det på själv.
Citera
2010-03-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsoca
Det kan vara gratis om du känner rätt personer

Jag gissar detta låter för bra, vad är rätt personer?
Citera
2010-03-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Säg som såhär, vet du inte själv vad som är problemet! Så bör du inte heller ta dig an att fixa det.

Klart jag kan, om något måste bytas så kan jag ju det, oftast, bara någon säger vad.
Citera
2010-03-04, 17:05
Medlem
candystashs avatar
Det beror helt på problemet.
Jag som jobbar som datortekniker just nu har ganska lätt att se vad problemet på en dator är ganska fort.
Men det finns ganska många fall där man måste göra en felsökning, tex om datorn inte startar eller den blå dumpar.
Det lättaste i ditt fall är nog att ringa till en datorbutik och prata med en tekniker som du kan förklara vad som är fel och dom kanske kan säga till dig vad du måste göra.
Citera
2010-03-04, 17:16
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Splicer.A
Jag förstår folk vill hjälpa, men jag har redan gjort två trådar med ungfär samma ämne utan något svar som hjälpt.

Deu vore lättast med någon som kan säga exakt vad det är för fel. Sen vill jag helst inte flytta datorn. Men okej, jag kan berätta felet åter igen, vid sidan om huvud-frågan. Fläktarna har börjat låta mycket mer samtidigt som grafikkortet avger ett väldigt obehagligt skärande ljud. Det blir värre och högre hela tiden. Jag har fått flytta datorn längre bort, följt av att stänga in den, Men ljudet når mig nu igen. Jag tänkte det vore lättast om den som hjäper mig kan höra det på själv.
Vad har du för temperaturer? Om fläktarna går upp i varv för att det är väldigt varmt, så kan ju ingen datortekniker hjälpa dig...

Edit: Och ja, IT-support är (relativt) dyrt. Finns gott om folk som företag ringer in på behov för supporttjänster, men räkna med 500 kr i timmen.
Senast redigerad av slutagnäll 2010-03-04 kl. 17:20.
Citera
2010-03-04, 17:18
Medlem
Spaxxens avatar
Du har aldrig provat att öppna datorn och kolla varför fläktarna låter mer nu? Är det ett pipljud eller skärande ljud som beror på grafikkortets fläkt?
Citera
2010-03-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxxen
Du har aldrig provat att öppna datorn och kolla varför fläktarna låter mer nu? Är det ett pipljud eller skärande ljud som beror på grafikkortets fläkt?

Jag har rengjort 4 gånger, och tagit ur och satt i grafikkortet igen ifall det var glapp, ingen skillnad.

Det är ett skärande ljud från kortet, medans fläktarna bara låter högre. Det blir ju hela tiden värre, så jag är så trött på det att jag bara önskar det gick sönder helt så jag vet med säkerhet felet.
Citera
2010-03-05, 12:30
Medlem
Någon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem