2004-03-07, 14:35
Medlem
Milkfed 2s avatar
Sitter och funderar på det här med att antipiratbyrån sitter och spionerar på användare på div. filesharingprogram tex. DC.
Min undran är då vad Antipiratbyrån delar ut för att få tillgång till hubben? bara enorma tomma filmfiler eller vad för nåt?
Citera
2004-03-07, 16:21
Medlem
GbGlasss avatar
Deta har jag också funderat på antingen har de fått tillstånd att dela ut några gamla skitfilmer eller så kanske de delar ut helt olagligt själva ;-)

Fast det finns ju metoder att fuska med utdelningarna med fast detta brukar oftast leda till att man blir bannad inom en snar framtid, så det kanske inte är ett bra alternativ.
Citera
2004-03-07, 18:44
Medlem
TWATEs avatar
Dom har avtal me vissa artister, tror dom hade me kent..
men vet inte riktigt..

sen kan man alltid dela ut egna filmer å egen musik..
Citera
2004-03-07, 20:23
Medlem
Dom har avtal med de flesta stora filmbolag, så de har tillstånd att dela ut nästan alla filmer som idag finns på marknaden.
Citera
2004-03-07, 21:04
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemliga Arne
Dom har avtal med de flesta stora filmbolag, så de har tillstånd att dela ut nästan alla filmer som idag finns på marknaden.

Har du nån källa?
Citera
2004-03-07, 22:23
Medlem
Man kan läsa på deras hemsida vilka bolag dom jobbar för. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag läste om hur det fungerar med tillstånden så den faktan får du kanske ta med en nypa salt.

Men rent teoretiskt så borde man kunna dela ut film/musik på dc/kazaa från mindre bolag som inte APB jobbar för. I och med att APB jobbar för vissa bolags räkning så lär dom inte bry sig om andra mindre bolags material.
Citera
2004-03-08, 09:37
Medlem
Kan man skydda sig

kan man hindra dom att se ens shares??
Citera
2004-03-08, 09:46
Medlem
Man kan använda Peerguardian som påstås blockera bland annat APB IPnr, men jag betvivlar starkt på att det fungerar.
Peerguardian är ett program som blockerar mängder med ip-nr som tillhör olika myndigheter och piratjägare, nackdelen är att det inte stämmer speciellt bra. Jag har slutat använda det, men förr kunde man få upp meddelanden att den blockerade APB fast man bara surfade. IP-nummerna stämnde inte för fem öre, eller så har dom lagt in en väldigt stor ip-range på just APB så att man får med en massa andra företag. Bland annat kunde jag inte komma in på ett företag som erbjöd studentförsäkring för det var APB enligt peerguardian.
Citera
2004-03-08, 14:22
Medlem
Dödens avatar
men, alltså.. är APB några man behöver oroa sig för? de får väl inte tag i ens ip-nummer ändå om de bara sitter på dc??
har inte hängt med i några diskussioner om dem, så det är rätt nytt för mig det här..

sen kan man väl inte sätta halva sverige bakom lås o bom heller?
Citera
2004-03-08, 16:50
Medlem
assmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döden
men, alltså.. är APB några man behöver oroa sig för? de får väl inte tag i ens ip-nummer ändå om de bara sitter på dc??
har inte hängt med i några diskussioner om dem, så det är rätt nytt för mig det här..

sen kan man väl inte sätta halva sverige bakom lås o bom heller?

när du tankar ner filer från tex dc kan du enkelt se sändarens (eller mottagarens) ip via ngt program, tex netstat. när sedan apb verifierat att det är rätt film de tankat från ip't skickar de ett mail med ip tid och filnamn till din internet provider. de kan i loggarna se vem som hade ett ip vid en viss tidpunkt och sedan får du ett brev på posten om att du sharat upphovsrättskyddat material och får en varning, och att tex nästa gång det händer kommer din uppkopplling stängas.
Citera
2004-03-08, 21:12
Medlem
Dödens avatar
pheww... så det är inga mardrömscenarion som de som var i början med kopierade skivor o spel (i internets gryning, då de såldes öppet) där man får betala enorma summor till film/skivbolagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in