Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Otroligt tragiskt och verkligen sorligt.. Är det bara jag som funderar på om det eventuellt ligger något brott bakom? Han var ju inte där ensam.. Visst att hans vän kunnat få panik med ändå.

Tror nog inte det är ett brott. snarare en olycka, men det är ju uppenbart att han inte va själv han skulle ju inte som ensam 13-åring bryta sönder låset. Tycker dock det verkar konstigt att ingen vet vem den andra killen är.
Citera
2010-03-04, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Otroligt tragiskt och verkligen sorligt.. Är det bara jag som funderar på om det eventuellt ligger något brott bakom? Han var ju inte där ensam.. Visst att hans vän kunnat få panik med ändå.

Otroligt svårt att tänka mig att det skulle ligga ett brott bakom, men omöjligt är det inte.

Låt säga att han haft sin vän Sean med och Gabriel ramlar ner i ett 30 m schakt, jag skulle få panik i Seans läge och inte agera logiskt. Tyvärr, så det är inte alls omöjligt att Sean dragit därifrån för att han fick panik och blev rädd. Inte speciellt svårt att förstå att en 13-15 årig kille agerar dumt i en sådan situation.
Citera
2010-03-04, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Grabben är hittad död i 30 meter djupt schakt.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article6716351.ab

EDIT: tvåa på bollen.

EDIT2: trist för familjen, men man får väll hoppas det här kan vara en läxa för andra ungar. Ge fan i ställen där ni inte har nått att göra, hur coolt det än verkar vara.

http://www.youtube.com/watch?v=5ZVq2Gm_Zjk
Citera
2010-03-04, 05:15
Medlem
miamibeats avatar
Har följt hela tråden, vädligt tragiskt & olyckligt.

Antar att hela området kring Tariq & Akaytemplet kommer spärras av för gott nu (med mer än bara några sketna galler som brutits upp i tid och otid). På tiden kan tyckas - det var en massa spring därnere redan när jag gick på gymnasiet i början av 00-talet. Trist för dem som gillar UE, men det känns rätt sekundärt när något sånt här hemskt händer. (Sedan skulle det väl iofs försvunnit förr eller senare ändå när ombyggnationen av Slussen drar igång. Men men.)

Sänder en tanke till pojkens familj.
Citera
2010-03-04, 05:16
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgligt
Otroligt svårt att tänka mig att det skulle ligga ett brott bakom, men omöjligt är det inte.

Låt säga att han haft sin vän Sean med och Gabriel ramlar ner i ett 30 m schakt, jag skulle få panik i Seans läge och inte agera logiskt. Tyvärr, så det är inte alls omöjligt att Sean dragit därifrån för att han fick panik och blev rädd. Inte speciellt svårt att förstå att en 13-15 årig kille agerar dumt i en sådan situation.

självklart kan det bara så.. Vi får hoppas att det är en olycka men skulle inte bli förvånad om det inte var det. Blir oavsett svårt att bevisa att han tex. Blev knuffad.
Citera
2010-03-04, 05:30
Bannlyst
Läst ett par sidor i tråden för att nu mötas av denna nyhet... hade även jag hoppats på en trevligare upplösning än denna.

Tragiskt, mycket tragiskt... speciellt med tanke på att det var pojkens nyfikenhet som tog kål på honom, vilket jag inte riktigt har modet att klandra honom för. Vem fan är inte nyfiken i den åldern liksom?

Mina tankar går till pojkens familj... beklagar uppriktigt förlusten.

Mvh
jo0ker
Citera
2010-03-04, 05:32
Medlem
L0darens avatar
usch..detta är hemskt.
absolut värsta tänkbara utgång.
Jag lider verkligen med TS, detta är rent ut sagt en mardröm.
Citera
2010-03-04, 05:35
Medlem
MackaN^s avatar
Vilket stup är detta som han ramlade ner i? Det enda som är tillgängligt är stupet utanför och det e max 5meter.

R.I.P <3 Vi ses på andra sidan.

Konstigt att inte Aftonbladet har fått något nys om detta än.
Citera
2010-03-04, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
Vilket stup är detta som han ramlade ner i? Det enda som är tillgängligt är stupet utanför och det e max 5meter.

R.I.P <3 Vi ses på andra sidan.

Konstigt att inte Aftonbladet har fått något nys om detta än.

Det har dom. Scrolla upp så ser du länkarna.

Hursomhelst mycket tragiskt slut. hade hoppats på att kunna gå till sängs med en god nyhet i skallen.

R.I.P
Citera
2010-03-04, 05:43
Medlem
MackaN^s avatar
Riktigt tragiskt det här. Undrar också om det är något brott inblandat med tanke på att en 13åring antagligen inte går in dit ner själv utan ofta med sällskap. En trolig teori är ju att de bröt upp dörren (undrar vilken) och sedan ramlade pojken på något sätt ner och kamraten drabbades av panik och sprang hem. Det kan ju vara ett viktigt vittnesmål om någon sett en ensam pojke klättra upp från taket bakom Slussen eller något liknande.

Frågan är om detta är ett brott, typ vållande till annans död eller liknande?
Någon från juridik forumet som kan hjälpa mig?
Citera
2010-03-04, 05:45
Medlem
MackaN^s avatar
Hittade hans facebook precis http://www.facebook.com/search/?q=gabriel+erlandssson&init=quick#!/profile.php?id=1463207489&ref=search&sid=611711426 .1486046050..1

Så sjukt tragiskt

Han är dessutom fan av Highlights och Vallentuna så det måste nästan vara han.
Senast redigerad av MackaN^ 2010-03-04 kl. 05:47.
Citera
2010-03-04, 05:46
Bannlyst
Hemskt
Vet inte vad jag skulle ta mig till om någon av mina bröder råkade ut för något liknande, jag lider verkligen med TS

EDIT: Nu blir man dock ännu mer intresserad av denna Sean, för grabben lär väll inte gått ner där själv?
Senast redigerad av krippa9 2010-03-04 kl. 05:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in