• 1
  • 2
2010-03-03, 22:25
Medlem
Jobbade som en del andra med snöröjning som vart senaste och trodde jag skulle få svart betalning som senare visade sig vara vit

Gått på socialbidrag i 2 månader och får ut ca 7 papp.

gissar på att min lön hamnar på dryg 9 papp efter skatt. dock sätts pengarna in på polarens konto !

min fråga är : ser staten att jag betalar skatt direkt som raporteras till socailen eller ser dom det först vid årskskiftet?

hade varit lite kuken o slita ihjäl sig i 10 dagar för samma peng ca som bidraget.
Citera
2010-03-03, 22:31
Medlem
Diablo1118s avatar
Nej de kommer inte se det direkt utan det är du som skall rappotera att du haft inkomst.
De kommer dock antagligen se det efter ett tag och då får du betala tillbaka och blir antagligen anmäld för bidragsfusk...
Citera
2010-03-03, 23:01
Medlem
Impalers avatar
De kommer att se det när du uppmanas lämna in din deklaration. Du blir då som sagt återbetalningsskyldig och troligtvis anmäld för bedrägeri.
Citera
2010-03-03, 23:08
Medlem
dom kan inte se de på rak arm så men förr eller senare om du ska fortsätta ha bidras kommer dom vilja ha kontrolluppgifter för senaste året, där kan dom upptäcka det och då kan du bli återbetalningsskyldig...

du skulle ju kunna börja jiddra om att nån använd till namn å grejer å köra hela den baletten, men då är ju frågan om du pallar med det?

eller bara hoppas att dom av nån anledning missar hela greken när dom väl vill ha kontrolluppgifterna nästa år
Citera
2010-03-04, 09:12
Medlem
unsungs avatar
Tänk på topic gott folk.

Nästa gök som får för sig att kritisera TS istället för att svara på dennes frågor åker på en tillsägelse.

OT raderat!

// moderator
Citera
2010-03-04, 09:18
Medlem
Tartaglias avatar
Om företaget rapporterar (moms- o skatteredovisar) månatligt, kommer inte sådana uppgifter då att kunna ses?
Citera
2010-03-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Om företaget rapporterar (moms- o skatteredovisar) månatligt, kommer inte sådana uppgifter då att kunna ses?
hur tänker du?
Citera
2010-03-04, 10:00
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
hur tänker du?

Ja vet inte, kanske inte alls?

Företag redovisar väl varje månad (om de har tillräcklig omsättning)
exakt vad de redovisar då vet jag inte.
Citera
2010-03-04, 10:13
Medlem
ska börja jobba om 2 veckor ca. så kommer skriva ut mig från dem !
Citera
2010-03-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Ja vet inte, kanske inte alls?

Företag redovisar väl varje månad (om de har tillräcklig omsättning)
exakt vad de redovisar då vet jag inte.
hur tycker du det här till ämnet?
Citera
2010-03-04, 10:43
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitspel
Jobbade som en del andra med snöröjning som vart senaste och trodde jag skulle få svart betalning som senare visade sig vara vit

Gått på socialbidrag i 2 månader och får ut ca 7 papp.

gissar på att min lön hamnar på dryg 9 papp efter skatt. dock sätts pengarna in på polarens konto !

min fråga är : ser staten att jag betalar skatt direkt som raporteras till socailen eller ser dom det först vid årskskiftet?

hade varit lite kuken o slita ihjäl sig i 10 dagar för samma peng ca som bidraget.
soc ber om deklarering..minsta lilla så åker pengarna..och du får betala allt du varit skyldig dem. samt polisanmälning och stämning...så lycka till..
Citera
2010-03-04, 13:29
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
hur tycker du det här till ämnet?

Risken i att bli ertappad när man tar ut socpengar o jobbar samtidigt utan att redovisa det för soc. Jag trodde frågan handlade om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in