Citat:
Ursprungligen postat av pr00zak
Nu nämnde du Gud igen! så pass upp för nästa inlägg. det är förmodligen någon religiös gudsfanatiker som försöker trycka ner naiva människors seriösa inlägg...
ehm, vänta....... nästa inlägg är ju detta........ aaaaaaaaaaaaaarrghhhh.....
förlåt sajrus, men jag törs nog påstå att ingen av oss som munhuggits med dej är fanatiker. våra åsikter ligger bara långt ifrån varandra och ivern att diskutera dessa ämnen är stor. sen att tråden efter ett antal poster viker av åt olika håll är ju naturligt. det kommer ju upp nya frågeställningar hela tiden och eftersom man är ofullkomlig så rycks man med och fladdrar runt med frågeställningarna likt löven i höststormen.
Jag känner er allt för dåligt för att slå fast att ni skulle vara fanatiker, men när man inte kan nämna vissa saker utan att posten helt vänder riktning så kan man få det intrycket. Det gäller inte bara de som "förespråkar" guds existens utan lika mycket de som, när man bara nämner gud, måste påpeka att religion är djävulen påfund (sarkastisk paradox).
Jag som inte tror på gud försöker ändå att, i en diskussion, t.e.x anta guds exsistens som en hypotetisk sats för vidare diskussion utan att komma vevandes med evolutionsteorin och slå mig för höronen och skrika "la la la la, jag hör inte, gud finns inte, la la la".
...
(För formalian så förnekar jag inte guds exsisten jag bara ignorerar den, oavsett faktumet om dennes exsistens)
Jag tror även att det är viktigt att kunna se saker ur olika perspektiv även för att säkerhetsställa sin egen uppfattning. Att slå sig för öronen och vägra se något annat än "sin egen" sanning kommer bara leda till tvivel i slutänden.