• 6
  • 7
2004-03-16, 14:14
Medlem
Kan en blind idiot se? Svara på den innan ni driver tråden vidare.
Citera
2004-03-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zang-Fu
Kan en blind idiot se? Svara på den innan ni driver tråden vidare.

Hmmm... Blind på vilken nivå? Idiot enligt vem?

Eller är det meningen att jag ska sätta egna definitioner på orden, och tolka dem utifrån vad jag har fått för mig du försöker säga?
Citera
2004-03-16, 14:42
Medlem
Det är en fri tolkning på hela frågan.
Citera
2004-03-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr00zak
Det var banne mig det bästa jag hört idag!

Tack! Om man höjer tankarna lite ovanför landskapet så ser man det lite bättre.

Bokstaven "A" lär ju aldrig förstå ordet...
Citera
2004-03-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zang-Fu
Det är en fri tolkning på hela frågan.

Ok, en blind idiot ser väl att han inte ser på ett idiotiskt sätt, kanske.
Citera
2004-03-16, 16:18
Medlem
sajruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vovin999
Idiot enligt vem?

Idiot enligt trådskaparen för ni inte kan hålla er till topic. Skiter i vilken religion ni tillhör men kan ni inte förstå mer än 3 övertydliga inlägg som uppmanar att "stay on topic" så måste ni vara idioter..

:mad:
Citera
2004-03-16, 16:21
Medlem
+1
Pwnd
Citera
2004-03-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajrus
Idiot enligt trådskaparen för ni inte kan hålla er till topic. Skiter i vilken religion ni tillhör men kan ni inte förstå mer än 3 övertydliga inlägg som uppmanar att "stay on topic" så måste ni vara idioter..

:mad:

Jag trodde att just existensialism var trådens "topic". Synd att bli arg över lite filosofiska inlägg på ett filosofiskt forum.
Citera
2004-03-16, 16:32
Medlem
sajruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vovin999
Jag trodde att just existensialism var trådens "topic". Synd att bli arg över lite filosofiska inlägg på ett filosofiskt forum.

Om du läst orginalposten hade du vetat bättre. Och bara för att det är ett filosofiskt forum betyder det inte att det är fritt att filosofiera om vad som helst i vilken topic som helst.

Någon jag lärt mig av det här är att det går inte att nämna gud på flashback utan att få ett gäng fanatiker över sig. Verkar lika populärt som att nämna neger på ett rasistmöte. Ursäkta min naivitet som försökte ta upp subjektet ur en seriös vinkel.
Citera
2004-03-16, 18:40
Medlem
pr00zaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajrus
Om du läst orginalposten hade du vetat bättre. Och bara för att det är ett filosofiskt forum betyder det inte att det är fritt att filosofiera om vad som helst i vilken topic som helst.

Någon jag lärt mig av det här är att det går inte att nämna gud på flashback utan att få ett gäng fanatiker över sig. Verkar lika populärt som att nämna neger på ett rasistmöte. Ursäkta min naivitet som försökte ta upp subjektet ur en seriös vinkel.

Nu nämnde du Gud igen! så pass upp för nästa inlägg. det är förmodligen någon religiös gudsfanatiker som försöker trycka ner naiva människors seriösa inlägg...

ehm, vänta....... nästa inlägg är ju detta........ aaaaaaaaaaaaaarrghhhh.....

förlåt sajrus, men jag törs nog påstå att ingen av oss som munhuggits med dej är fanatiker. våra åsikter ligger bara långt ifrån varandra och ivern att diskutera dessa ämnen är stor. sen att tråden efter ett antal poster viker av åt olika håll är ju naturligt. det kommer ju upp nya frågeställningar hela tiden och eftersom man är ofullkomlig så rycks man med och fladdrar runt med frågeställningarna likt löven i höststormen.
Citera
2004-03-16, 19:13
Medlem
sajruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr00zak
Nu nämnde du Gud igen! så pass upp för nästa inlägg. det är förmodligen någon religiös gudsfanatiker som försöker trycka ner naiva människors seriösa inlägg...

ehm, vänta....... nästa inlägg är ju detta........ aaaaaaaaaaaaaarrghhhh.....

förlåt sajrus, men jag törs nog påstå att ingen av oss som munhuggits med dej är fanatiker. våra åsikter ligger bara långt ifrån varandra och ivern att diskutera dessa ämnen är stor. sen att tråden efter ett antal poster viker av åt olika håll är ju naturligt. det kommer ju upp nya frågeställningar hela tiden och eftersom man är ofullkomlig så rycks man med och fladdrar runt med frågeställningarna likt löven i höststormen.

Jag känner er allt för dåligt för att slå fast att ni skulle vara fanatiker, men när man inte kan nämna vissa saker utan att posten helt vänder riktning så kan man få det intrycket. Det gäller inte bara de som "förespråkar" guds existens utan lika mycket de som, när man bara nämner gud, måste påpeka att religion är djävulen påfund (sarkastisk paradox).

Jag som inte tror på gud försöker ändå att, i en diskussion, t.e.x anta guds exsistens som en hypotetisk sats för vidare diskussion utan att komma vevandes med evolutionsteorin och slå mig för höronen och skrika "la la la la, jag hör inte, gud finns inte, la la la".

...

(För formalian så förnekar jag inte guds exsisten jag bara ignorerar den, oavsett faktumet om dennes exsistens)

Jag tror även att det är viktigt att kunna se saker ur olika perspektiv även för att säkerhetsställa sin egen uppfattning. Att slå sig för öronen och vägra se något annat än "sin egen" sanning kommer bara leda till tvivel i slutänden.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in