(för att bryta vad jag skrev)
Det var inte dina svar jag menade. Det är en högst relevant åsikt, vilken motbevisar min teori (förutsatt att vi antar att du har rätt).
Men folk som skriver "Gud är bara självbedrägeri", "Gud är bara för de dumma", "Evolutionen, GUD FINNS INTE". Det är säkerligen korrekt, men fullt irrelevant till min diskussion eftersom den just behandlade guds verkan utan att exsistera. Folk är verkligen ..'small minded'..ibland...det verkar vara lika populärt att nämna gud här på forumet som att nämna 'jude' i tyskland på 30-talet. Alla börjar ett hejdundrandes skit kastande utan speciell finess eller syfte.
Observera igen att jag inte är troende, jag tycker bara att man ska kunna ha ett resonemang kring om VAD SOM HELST, utan att folk börjar kasta skit bara för de inte gillar just det subjektet som behandlas._
Det vore som att jag skulle diskutera diverse judiska seder och någon skulle posta "Spelar ingen roll de är judesvin ändå"...
Usäkta det bryska exemplet, men vissa av inläggen här har varit lika givande.
Jag brukar inte peka ut folk men för att tydlig visa vilka inlägg jag menar så är det T.E.X:
Citat:
hmm..
Jag anser att religion är en smittsam sjukdom som förpestar världen. Troende männsikor tror oftast på någon sorts gud för att dom saknar tro på sig själva. I vissa hopplösa fall kanske detta är det bästa sättet, t. ex. i krig , men inte annars.
Männsikor borde har mer vett i skallen efter dessa år på jorden.
Och det här har med min orginal post att göra, hur då?
Citat:
Med andra ord, "Gud" är en smittsam sjukdom som smittar de som inte har immunförsvar nog att hantera det (läs: logiskt tänkande och självdistans)...
Och vi vet väl alla hur sjukdomar ska hanteras.
Samma här
Snälla observera vilket forum ni är i och välj era svar utefter..Jag tycker faktiskt jag var tydlig nog i min startpost om ni läste:
Jag anser att denna tråd är tämligen rättplacerad eftersom den främst tar upp definitionen av existens med ett religöst exempel
Skulle även vilja tillägga att efter "pr00zaks" inlägg ändrade tråden helt innehåll. Det har absolut inget att göra med upphovsposten. Synd att folk inte kan vara lite mer sakliga här på forumet..
Det skulle vara roligt om folk läste mer än Rubriken innan de svarade..JA rubriken är provocerande, det var meningen. Dumdristig som jag var trodde jag ju att folk skulle lästa posten också..