• 1
  • 2
2010-03-03, 18:03
Medlem
Mja, som rubriken lyder.. så fort jag i princip rör en torrentnedladdning så pajar internet (disconnectad = dc) .. Jag kör trådlöst, ja. Men det kvittar om jag så kör med sladd här, har Utorrent och en Zyxel DI 624, 8mbit internet - telia. Kör med lösen såklart till nätverket om jag vill köra trådlöst, såklart, om det gör någon skillnad.. help plx, pallar inte detta.
Citera
2010-03-03, 19:14
Medlem
Gah, kom igen!
Citera
2010-03-03, 22:38
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessican
och en Zyxel DI 624.

Va förvirrad jag blir. Jag hade för mig att DI-624 var en D-Link router. Drog några Google-strängar och får även därifrån ungefär det svaret. Är jag ute och cyklar, eller blev det ett litet missförstånd nånstans längst med vägen?
Citera
2010-03-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Va förvirrad jag blir. Jag hade för mig att DI-624 var en D-Link router. Drog några Google-strängar och får även därifrån ungefär det svaret. Är jag ute och cyklar, eller blev det ett litet missförstånd nånstans längst med vägen?
Hehe, kanske därför ingen svarar :P , jo du har rätt.. D-link är det, såklart.. gah. D'äremot vårt modem är zyxel..
Citera
2010-03-04, 23:25
Medlem
X_surfers avatar
Tyvärr är det ett känt problem hos D-link routrar att dom hänger sig vid torrent-trafik.

Prova med att ändra sänka antalet tillåtna anslutningar i din torrentklient till att börja med
Citera
2010-03-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Tyvärr är det ett känt problem hos D-link routrar att dom hänger sig vid torrent-trafik.

Prova med att ändra sänka antalet tillåtna anslutningar i din torrentklient till att börja med
ah o fan.. men det roliga är ju att ibland funkar det felfritt. eller ja, väldigt sällan såklart. då kan jag ladda ner med 800 kb/sec utan att skiten hänger sig.. så lustigt bara.
Citera
2010-03-05, 15:04
Medlem
Är ingen expert på området. Men jag hade likadant, bytte från utorrent till en annan och nu fungerar det.
Citera
2010-03-05, 15:06
Medlem
Citat:
ah o fan.. men det roliga är ju att ibland funkar det felfritt. eller ja, väldigt sällan såklart. då kan jag ladda ner med 800 kb/sec utan att skiten hänger sig.. så lustigt bara.

sätt en uppladdningsgräns på 60 kb/s (eller något annat beroende på vad du maxar upp)
Citera
2010-03-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raeman
Är ingen expert på området. Men jag hade likadant, bytte från utorrent till en annan och nu fungerar det.
Vad bytte du till då?
Citera
2010-03-05, 21:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:

Det finns inget som säger att routern inte klarar av många samtidiga anslutningar en liten stund.

Vill du aboslut ionte behöva sänka antalet samtidiga anslutningar så kan du kolla om det finns nåt senare firmware till routern på D-links hemsida
Citera
2010-03-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det finns inget som säger att routern inte klarar av många samtidiga anslutningar en liten stund.

Vill du aboslut ionte behöva sänka antalet samtidiga anslutningar så kan du kolla om det finns nåt senare firmware till routern på D-links hemsida
Laddade ner en firmware från deras sida nu och fick en .bin fil, vart lägger jag denna nu då? Eller hur gör man?
Citera
2010-03-06, 08:20
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Laddade ner en firmware från deras sida nu och fick en .bin fil, vart lägger jag denna nu då? Eller hur gör man?
Du skriver in IP för routern(Gateway) i din browser och loggar in, sedan letar du var man kan ladda upp filen, brukar finnas under Tools > Firmware.

Det lättaste är att sänka anslutningarna i µTorrent, den har en väldig hög gräns som standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in