2010-03-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
Fattar.
Hur länge har det varit slut? Har du medicin du kan ta när du får ångest?
Det låter som att du gett upp en del av dig själv och börjat identifiera dig som "Vi" istället för "Jag".
Då blir det jävligt smärtsamt när du helt plötsligt ska vara själv,när den som stått dig närmast är borta.
Men,sånt här händer.
Det brukar att vara bra att ha hjälp av lugnande medicin man kan ta när man känner att ångesten och den inre smärtan blir ohanterlig.Sedan så försöker man hitta lugn och trygghet i andra saker.Kanske höra av sig till gamla vänner ? Umgås med husdjur? Fokusera på jobbet?
I takt med att tiden går blir det enklare.
Och eftersom ni varit tillsammans så länge så kommer du nog att få prata med honom igen,i framtiden.
Du var ju en del av hans liv lika mycket som han var en del av ditt.

det har varit slut i 3 veckor, men vi har träffats några gånger varav en gång då det slutade med att vi hade sex. Han säger att han har känslor kvar för mig och förmodlgien kommer ha det länge men att han inte tror att något kan få oss att bli tillsammans igen =( han har dessutom börjat träffa någon annan fast han säger att ingenting har hänt melan dem.. känns som att jag inte betydde någonting för honom =(
2010-03-03, 15:31
Medlem
TrueCs avatar
Fy fan, i börjad trodde jag att du var mitt ex. Har nyligen gjort i princip samma sak mot henne som han gjort mot dig. Hon hade ingen aning om att känslorna var borta, att jag behövde vara själv så det kom som en stor chock för henne. Läste dina andra trådar, och det var nästan samma histora. (Inte riktigt, så du kan vara lugn )

Men mitt tips iaf: Gå vidare, hur jobbigt det än känns. Varje gång något tyder på att mitt ex gått vidare så får jag en släng ångest, även om jag vill vara singel. Så om du någonsin vill ha tillbaka honom så ökar chanserna dramatiskt om du går vidare.

Vet att det var OT, men det var mitt sätt att tala dig ur dina planer.
2010-03-03, 15:31
Medlem
Newbienews avatar
Det du ska göra i detta läge om du vill satsa på att få tillbaks honom är att ta dig samman.
Hör inte av dig till honom ,även om du verkligen vill, på någon vecka,och fokusera på ditt eget liv.
Var lyckad och framgångsrik så kommer han att se allt det positiva han missar genom att inte vara med dig.
Och för guds skull,ha inte sex med honom.I det skick du verkar vara i så är det nog bara destruktivt för dig att göra det.Det väcker bara din längtan och kärlek ännu mer.Och din svartsjuka,ifall han nu börjat dejta en annan.
2010-03-03, 16:03
Medlem
Gidellas avatar
Du kommer överleva. Visst, kanske inte så troligt nu men med tiden kommer det bli bättre. Du kommer att bli starkare av den här skiten. Cliché men det är sant.

Han är inte värd att du skadar dig själv. Minst av allt genom ett självmordsförsök som inte är ett riktigt självmordsförsök. Även om du försöker att göra att det inte blir ett "riktigt" självmordsförsök så kan skador uppstå som blir permanenta. Och du kan dö av det även det inte var det som var din plan.

Har du prövat att ringa till någon hjälplinje när det blir för mycket? De är bra på att lyssna där också. Eller att bara gå till husläkaren? För denne kan skriva ut medicin också, i väntan på psykolog eller liknande. Det låter som att du skulle behöva någon slags ångestdämpande eller lugnande att ta när det blir allt för tufft. Det är inget fel i att behöva det.
2010-03-03, 18:16
Medlem
Hankes avatar
Ouch... Låter tufft. Men att försaka vänner för en respektive är big no-no.

Du ska inte försöka ta livet av dig, du ska se till att ta dig igenom det här och bli starkare. Du kommer bli förvånad vad din hjärna kan hjälpa dig med - du är i en livskris för tillfället, du kommer klara det här!
2010-03-03, 19:06
Medlem
singularitets avatar
Så du tänkte ta livet av dig med samarin för att ett förhållande tagit slut?

Ta dig samman, och uppsök inte psyket då dem flera gånger gått ut i media och påtalat hur trött dem är att överbelastas med folk som är upprörda över att ett förhållande tagit slut eller att tex hunden har dött och andra saker som inte anses vara mer än normala övergående sorgtillstånd.
2010-03-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Så du tänkte ta livet av dig med samarin för att ett förhållande tagit slut?

Ta dig samman, och uppsök inte psyket då dem flera gånger gått ut i media och påtalat hur trött dem är att överbelastas med folk som är upprörda över att ett förhållande tagit slut eller att tex hunden har dött och andra saker som inte anses vara mer än normala övergående sorgtillstånd.

som jag skrev, inte ta livet av mig, få någon att se.. framför allt ville jag att han skulle se hur dåligt jag mår. Jag har försökt vara så glad och sprallig sommöjligt för hans skull. Han blir nedstämd så fort vi pratar om det här så jag harinte fått prata med honom och fått ett riktigt avslut heller. Han vill liksom inte ha skuldkänslor, även fast han nog innerst inne vet att jag mår skit.

Jag gör ju allt för honom..
2010-03-03, 19:39
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifax1
som jag skrev, inte ta livet av mig, få någon att se.. framför allt ville jag att han skulle se hur dåligt jag mår. Jag har försökt vara så glad och sprallig sommöjligt för hans skull. Han blir nedstämd så fort vi pratar om det här så jag harinte fått prata med honom och fått ett riktigt avslut heller. Han vill liksom inte ha skuldkänslor, även fast han nog innerst inne vet att jag mår skit.

Jag gör ju allt för honom..
Gör inte allt för honom.

Gör allt för dig själv.
2010-03-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Gör inte allt för honom.

Gör allt för dig själv.

Lite svårt att göra allt för mig sj
lv när han vägrrprata medmig om det. Han säger att det är okej att vara med mig om vi liksom skrattar och har kul och så. Alltså som om ingenting har hänt. Jag vill ju vara med honom eftersom jaghar hopp om att detska bli vi igen och det är väl klart att även jag tycker detär jobbigt om vi ska prata om allt, men samtidigt känns det som att det är orättvist. Lite osammanhängande text blev detta,men ja..
2010-03-03, 20:04
Medlem
Haha.. OD på Samarin.. Wow...
2010-03-03, 20:12
Medlem
Jag tycker Samaringrejen var en bra idé. Skrid till verket!
2010-03-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Jag tycker Samaringrejen var en bra idé. Skrid till verket!

det blev tyvärr lite värre än det.. besök på akuten och har samtalat med psykiatrin nu.. eller, fick prata med några och vi kom överens om att jag skulle kontakta ungdomsmottagningen.. men jag vill inte ge honom mer att tänka på, han har ju som inte ansvar för mig längre heller.. känns jobbigt eftersom han var min bästa vän..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in