2004-03-07, 03:41
Bannlyst
om vi säger att jag har fått en fil som är infekterad utav någonting som McAffe känner av, går det inte att avaktivera scanningen på nått sätt eller är det lokalt på deras server? tack för seriösa svar..
Citera
2004-03-07, 10:06
Medlem
Hotmail

Hotmail ligger idag på ett antal Win2003SRV/Exchange servers runt om i världen. Innan var det 7 men det kan ha blivit flera. Varför så få? Microsoft vill testa skalbarheten på Exchange och i vilket bättre forum fanns det att göra det på än Hotmail.
Hotmails viruscanner ligger med fördel på servern och kan ej stängas av detta är dels av säkerhets skäl samt att du inte ska kunna stämma Microsoft.
Citera
2004-03-08, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hewhoknows
Hotmail ligger idag på ett antal Win2003SRV/Exchange servers runt om i världen. Innan var det 7 men det kan ha blivit flera. Varför så få? Microsoft vill testa skalbarheten på Exchange och i vilket bättre forum fanns det att göra det på än Hotmail.
Hotmails viruscanner ligger med fördel på servern och kan ej stängas av detta är dels av säkerhets skäl samt att du inte ska kunna stämma Microsoft.
ännu ett bevis på att man inte ska lita på va folk skriver på internet, tråkigt eftersom du skriver utförligt och det verkar verkligen som att du tror på det oxå.. Aja åter t ämnet, jag hämtade mailen med outlook o chansade att kanske det gick, men nej inga bifogade filer.. förrän ja kollade "email body´n" kopierade allt o klistra in det som en .eml fil. Virus scannade och jovisst då ropa antivirus programmet hej.. Detta måste betyda att de inte alls kör antivirus scannern "lokalt" på deras server, och me scanna menar ja naturligtvis "scanna o ta bort bifogade filer" om du inte förstod det innan..
Frågan är fortfarande om man kan stänga av så man kan hämta bifogade infekterade filer via hotmail.com ??
Det där me o stämma microsoft är taget ur luften eller?
Citera
2004-03-08, 14:32
Medlem
Om brevets avsändare kan skicka filen igen, så be honom zippa den med lösenord, det tror jag inte hotmail kan knäcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in