2010-03-03, 09:20
Medlem
E disons avatar
Hej,

Jag har en extern hårddisk (WD Elements) med ett iTunes-bibliotek på ca 20GB.

Jag vill nu överföra den mappen till min jobbdator, en:
HP, intel core 2 duo, 2,66Ghz, 4 GB ram
Vista Business, Version 6.0, 32-bitar

Av någon anledning har iTunesmappen och samtliga undermappar fått attributet Skrivskydd.
Så när jag försöker dra mappen till mitt skrivbord händer ingenting.

När jag avbockar skrivskyddet på huvudmappen får jag frågan om jag vill bocka ur på samtliga undermappar också, svar ja, sen börjar datorn jobba med det men sen går det ändå inte att kopiera.
Skrivskyddet är tillbaks.

Hur ska jag gå till väga för att kopiera mappen till min dator?
Citera
2010-03-03, 09:29
Medlem
epost72s avatar
Har du behörighet att skapa mappar på jobbdatorn?
Testa att markera högerklicka välj kopiera välj sedan klistra in mapparna där du vill ha dem på jobbdatorn. Det kanske är så du gjort men jag får för mig att du försöker med "dra och släpp metoden"
Citera
2010-03-03, 10:30
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Jag kanske är ute och cyklar eftersom jag aldrig använt iTunes, men är inte iTunesköpt musik till större delen kopieringsskyddade så att de inte ska kunna kopieras till massor av olika enheter?

Bara en tanke...
Citera
2010-03-03, 11:04
Medlem
E disons avatar
Hawkeye,
Jag har försökt med båda metoderna men går bet.

Citat:
Jag kanske är ute och cyklar eftersom jag aldrig använt iTunes, men är inte iTunesköpt musik till större delen kopieringsskyddade så att de inte ska kunna kopieras till massor av olika enheter?

Bara en tanke...

Ca 1% av innehållet är musik köpt från iTunes-Store, så även om just den albummappen är låst borde ju de andra gå att kopiera.
Citera
2010-03-03, 14:36
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Jag har egentligen ingen aning, men du kan ju testa runt och se om du kan kopiera över någon enskild fil. Om det går så testa några till tills det inte funkar och försök hitta ett mönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in