Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-07, 18:13
  #13
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jag såg IC i ett debattprogram och slogs av hur fanatisk och instabil hon verkade. Jag tänkte för mig själv då att hon måste ha en djupt personlig agenda "mot mammor" eftersom hon hade ungefär noll att komma med rent kunskapsmässigt. Och sermanpå... en snabbkoll på Flashback och det visar sig att jag hade rätt.

Mm, jo verkligen. Hon verkar ju helt knäpp, nästan rabiat. Speciellt när man tittar på recensionerna hon har fått av folk som läst hennes bok också, vilka man hittar här om man skrollar ner en liten bit - http://www.bokus.com/b/9789197738262.html

Har du läst hennes blogg eller? Hon framstår i mitt tycke som en person som har en ganska bra känsla av vad som är rätt och fel. Utöver det pekar hon ofta ut saker som är rent ut sagt rättsvidriga. Jag tänker köpa hennes bok och bilda mig en egen uppfattning istället för att gå på magkänslan efter att ha sett ett debattprogram.
Citera
2010-05-07, 22:14
  #14
Medlem
William Hainess avatar
Jag gillar Ingrid - bland de som förespråkar för "papparättsrörelserna" så verkar hon den som är vettigast.

Jag håller inte alltid med henne, men hon vågar svara på argument och går inte ned till dyngnivån mot de hon debatterar mot.
Citera
2010-05-07, 22:18
  #15
Medlem
morrhuggs avatar
William,

Det var lite det jag ville få fram. Folk verkade kasta skit på henne när de enbart hade "magkänslor" att gå på. Det verkar inte rätt, inte efter att hon publicerat massor med utlägg på sin blogg. Om man inte gillar henne, fine, men säg då varför.
Citera
2010-05-07, 22:21
  #16
Medlem
William Hainess avatar
Visst är det så.

Alla kanske inte håller med henne på "pappa"-sidan, men hon verkar förhålla sig till rätt nivå. Hennes blogg för min del framkommer inte som en förtals- eller hotblogg. Hon vill debattera om kontroversiella frågor och visst - det är hennes rätt att göra det.

Jag uppskattar att hon vågar ifrågasätta saker.
Citera
2010-05-07, 22:41
  #17
Medlem
morrhuggs avatar
Jag har läst många av hennes inlägg och de verkar vettiga. Hon belyser något som vi i samhället sällan belyser idag, och jag tror det är viktigt (oavsett vad det gäller). Att bidra till att det inte lyfts fram i ljuset verkar .. kontraproduktivt. Allt som lyfts fram i ljuset och granskas, kommer förr eller senare att nå fram till en viss grad. Något som är sant, kommer att ha en massa bevis som talar för det, om det nu är "hitte-på" så kommer det att finnas en massa bevis emot det.

Bring it on, sluta snacka skit och kom fram med fakta istället.
Citera
2012-03-01, 01:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jag såg IC i ett debattprogram och slogs av hur fanatisk och instabil hon verkade. Jag tänkte för mig själv då att hon måste ha en djupt personlig agenda "mot mammor" eftersom hon hade ungefär noll att komma med rent kunskapsmässigt. Och sermanpå... en snabbkoll på Flashback och det visar sig att jag hade rätt.

Framför allt bottnar nog allt Ingrid Carlqvists otroliga ilska och alla påhopp mot alla mammor i en djup egen sorg över att själv inte kunna bli en. Hon verkar ha blivit helt skadad av sin avundsjuka. I stället för att bre ut sitt hat och sin okunskap borde hon gå i terapi. Ibland ser Gud till att sådana som hon inte får små oskyldiga barn i sin ägo. Det är vi alla normala människor väldigt tacksamma för.
Citera
2012-03-01, 18:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixledixie
Framför allt bottnar nog allt Ingrid Carlqvists otroliga ilska och alla påhopp mot alla mammor i en djup egen sorg över att själv inte kunna bli en. Hon verkar ha blivit helt skadad av sin avundsjuka. I stället för att bre ut sitt hat och sin okunskap borde hon gå i terapi. Ibland ser Gud till att sådana som hon inte får små oskyldiga barn i sin ägo. Det är vi alla normala människor väldigt tacksamma för.

Du resonerar precis som de fanatiska pappahatarfeministerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback