• 1
  • 2
2010-03-02, 22:50
Medlem
sten.bs avatar
Jag hörde på Alex Jones att en blogg som handlade om Silverstein (han som ägde CIA's högkvarter WTC7) hade hindrats från att fritt komma ut.
Jag gick sen in på rense.com och sökte några videos med David Duke. Det visar sig att du måste anmäla dig för att få tillgång till sidan

Detta handlar om ett försök att censurera internet. Värre än Kina.
Senast redigerad av sten.b 2010-03-02 kl. 22:59.
Citera
2010-03-02, 23:39
Medlem
wiatwat CIA högkvarter i WTC7?

Inte Langley Virginia?
Citera
2010-03-03, 00:58
Medlem
sommarlovs avatar
Om internet verkligen censureras, så skulle jag aldrig skriva Censur, det har ni mitt ord på!
Citera
2010-03-03, 09:52
Medlem
GalnaSmurfens avatar
wiatwat? What?

Inte högkvarter men CIA hade ett kontor där.
Citera
2010-03-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
wiatwat? What?

Inte högkvarter men CIA hade ett kontor där.

Samma kontor där de förvarade Guldreserven (den hemliga alltså), tillsammans med 9/11-bombarnas klonade kroppar?
Citera
2010-03-09, 22:00
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Samma kontor där de förvarade Guldreserven (den hemliga alltså), tillsammans med 9/11-bombarnas klonade kroppar?

Vad babblar du om, försöker du göra dig rolig över att dom faktiskt hade ett kontor där? Förstår inte vilket håll du kommer ifrån, sluta bete dig som ett troll.

Den hemliga guldreserven.. tungstensreserven menar du väl.
Citera
2010-03-09, 22:36
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister

Lista på vilka som hyrde utrymme i WTC7;

"At the time of the September 11, 2001 attacks, Salomon Smith Barney was by far the largest tenant in 7 World Trade Center, occupying 1,202,900 sq ft (111,750 m²) (64 percent of the building) which included floors 28–45. Other major tenants included ITT Hartford Insurance Group (122,590 sq ft/11,400 m²), American Express Bank International (106,117 sq ft/9,900 m²), Standard Chartered Bank (111,398 sq ft/10,350 m²), and the Securities and Exchange Commission (106,117 sq ft/9,850 m²).Smaller tenants included the Internal Revenue Service Regional Council (90,430 sq ft/8,400 m²) and the United States Secret Service (85,343 sq ft/7,900 m²). The smallest tenants included the New York City Office of Emergency Management,National Association of Insurance Commissioners, [Federal Home Loan Bank], First State Management Group Inc., Provident Financial Management, and the Immigration and Naturalization Service.The Department of Defense (DOD) and Central Intelligence Agency (CIA) shared the 25th floor with the IRS. Floors 46–47 were mechanical floors, as were the bottom six floors and part of the seventh floor".
Citera
2010-03-09, 23:06
Medlem
Ja, jag ber om ursäkt, kunde inte låta bli att flamsa lite :>
Citera
2010-03-09, 23:14
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Kyss mina skor
Citera
2010-03-09, 23:16
Medlem
Check.
Citera
2010-03-17, 18:41
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag hörde på Alex Jones att en blogg som handlade om Silverstein (han som ägde CIA's högkvarter WTC7) hade hindrats från att fritt komma ut.
Jag gick sen in på rense.com och sökte några videos med David Duke. Det visar sig att du måste anmäla dig för att få tillgång till sidan

Detta handlar om ett försök att censurera internet. Värre än Kina.

Var det inte Säpo som stängde ner en sida tidigare?

Förövrigt, "Det visar att du måste anmäla dig för att få tillgång till sidan", vad syftar du på här, att man måste registrera sig?
Citera
2010-03-19, 02:16
Medlem
obotlig_realists avatar
Google samarbetar med amerikanska nationella säkerhetstjänsten och Google är tillsammans med Facebook den mest besökta sajten i världen. Självklart kommer de att censurera om de inte redan gör det. "De" (USA) för krig mot terrorismen, varför skulle de då inte censurera webbsajter? Den här nya världen efter år 2001 saknar begränsningar för vad som är möjligt.

Google har ju också senaste åren förändrats. Nu är väldigt mycket av alla resultat man får av en standardsökning extremt lokalbaserat även fastän man kanske vill ha internationella källor. Google fingrar alltså redan i källutbudet och "väljer ut" vad som är lämpligt för mig som internetanvändare.

Vidare har Google köpt Youtube och har lagt bud på Facebook. Lyckas man köpa Facebook har man enorma möjligheter till kontroll på människors aktiviteter på internet. Lägg på detta till alla datalagringslagar som nu genomförts och genomförs i den "demokratiska" världen.

Youtube (alltså Google) har samma standardsprincip som Google, de "väljer ut" vad som rekommenderas för mig som användare att titta på genom att hålla koll på vad jag tittat på tidigare. Google och Youtube är dessutom intimt sammankopplade via användarkontot vilket ökar kontrollmöjligheterna.

Google visar utan tvekan otrevliga tendenser och om man då vet att man samtidigt samarbetar med amerikanska säkerhetstjänsten och därmed har datalagringslagar inom räckhåll då blir man lite mörkrädd faktiskt.
Att Google bråkar med Kina om censur och dataintrång är således endast ett spel för gallerierna som vi som utomstående betraktare bör se med stor skepsis. Men vilken politik är inte ett spel för gallerierna?
Senast redigerad av obotlig_realist 2010-03-19 kl. 02:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in