• 1
  • 2
2004-03-06, 23:39
Bannlyst
Ja, vilken är det ?
Och hur mkt kan den kosta ?
Citera
2004-03-07, 00:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ch4mr0n
Ja, vilken är det ?
Och hur mkt kan den kosta ?

Fred Flintas bil?

För övrigt går de allra snålaste bilarna på diesel. En av de snålaste bensinbilarna brar runt 0.5 l/mil medan motsvarande dielsel drar bara 0.3 l/m.

Bland dessa bilar (som finns att köpa i Sverige) hittar man VW Lupo, Opel Corsa, Audi A2 och Smart. Pris: från 80kkr och uppåt för nya bilar.
Citera
2004-03-07, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fred Flintas bil?

För övrigt går de allra snålaste bilarna på diesel. En av de snålaste bensinbilarna brar runt 0.5 l/mil medan motsvarande dielsel drar bara 0.3 l/m.

Bland dessa bilar (som finns att köpa i Sverige) hittar man VW Lupo, Opel Corsa, Audi A2 och Smart. Pris: från 80kkr och uppåt för nya bilar.

blev lite orolig .. trodde jag hade postat i humor forumet ..
hursomhelst ... diesel bilar? är d nåt å ha ? hört att dom börjar låta förjävligt efter ett tag !!!!
Citera
2004-03-07, 00:34
Bannlyst
glöm inte diesel skatten, du måste åka många mil på ett år innan du kan räkna me o tjäna in på en förbrukningen.. ett tips är o lastbil regga fordonet innan så blir det billigare.. Dieselmotorer "håller" bättre än ottomotorn(bensin), bara du sköter den rätt.-
Citera
2004-03-07, 00:35
Medlem
...s avatar
Tror att det är Lupo 3L
Den drar 0,3 liter milen! Tror dock att det är oljebrännare i den
Priser runt 100.000:-
Bild på skönheten! http://www.bytbil.com/images/michels...XZ219-1001.jpg
Citera
2004-03-07, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
glöm inte diesel skatten, du måste åka många mil på ett år innan du kan räkna me o tjäna in på en förbrukningen.. ett tips är o lastbil regga fordonet innan så blir det billigare.. Dieselmotorer "håller" bättre än ottomotorn(bensin), bara du sköter den rätt.-

va brukar diesel skatten ligga på då ... är det inte omkring 5lappar i året ?

föressten .. vad föreställer din avatar ?:S::S
Citera
2004-03-07, 00:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
va brukar diesel skatten ligga på då ... är det inte omkring 5lappar i året ?

Dieselskatten beror på bilens vikt och är runt 3000 kr/år för de minsta dieselbilarna. Då förbrukningen är ca 0.2 l/mil lägre för diesel än motsvarande bensinare så får man köra minst 1000 mil/år innan det börjar bli billigare. Dessutom har du högre inköpspris så räkna med en årlig körsträcka på minst 2000 mil innan det är nån ide att satsa på dieseln..

Att LBregga en liten dieselbil går ju bra. Det minimala baksätet kan man i vissa bilar lika gärna lyfta ur så att man får plats med ett par konsumpåsar istället.. Det gäller bara att få tag på ett lastgaller som passar eller en bra verkstad som ordnar det.

Dessa små LBreggade dieselbilar är rätt vanliga i norrland där man kanske har 10-15 mil varje riktning till jobbet. Man kommer lätt upp i 6000 mil/år och varje sparad krona blir mycket pengar i slutändan..
Citera
2004-03-07, 00:53
Bannlyst
Citat:
ja runt 3000kr brukar det vara, men du kan få tag i en billig diesel om du kan tänka dig o mecka lite själv.. tex en opel kadett eller nått i den storleken 80-56:a borde inte kosta många tusen me lite skönhetsfläckar.. Bilden på min avatar föreställer mig.
Citera
2004-03-07, 01:12
Bannlyst
Volvo 240

// Roger P.
Citera
2004-03-07, 01:14
Medlem
Azraels avatar
Lupo 3L har billigare skatt. Tittade på en sådan en gång och har för mig att skatten låg på 1500kr/år. Det är någons slags miljörabatt.
0,29l/mil drar den. Blandad körning. Jag ville köpa men tanten tyckte den var för ful. Jag tycker den är cool. Massor med hi-tech. Magnesiumfälgar, aluminiumdörrar & huv, magnesiumstolar m.m.
Citera
2004-03-07, 01:26
Medlem
M2ks avatar
Bensinsnålaste Bilen!!!!

Kolla hybridbilen Toyota Prius, el-/bensinkombination.

http://www.toyota.se/

Vid körning under 45 km/tim enbart eldrift, *hyfsat bensinsnålt*

M2k
Citera
2004-03-07, 04:11
Medlem
Lupo 3L ska du köpa om du kör mycket och vill tjäna pengar på soppa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in