Flashback bygger pepparkakshus!
2004-03-06, 22:13
Medlem
pr00zaks avatar
När jag var i USA 1990 så köpte jag en Dr Pepper variant som hette black orange tror jag (eller nåt liknande). Så god!!!!

Nån som vet om den eller någon annan variant går att få tag på i Sverige?? Vore dessutom skoj om peppern fanns i lightversion......

Var köpa??
Citera
2004-03-09, 02:09
Moderator
Evil Eds avatar
Fanns på 80-talet i Sverige, det är väl samma sak om du blandar cola med fanta?
Citera
2004-03-09, 09:42
Medlem
pr00zaks avatar
nja, den du tänker på är en blandning av cola och fanta och hette också black orange. Dr pepper gjorde också en sån variant och det är den jag är ute efter. faktiskt så såg jag den vanliga black orange modellen i affären så sent som för ett eller två år sen. då var det ett litet bryggeri som gjorde den...
Citera
2004-03-12, 16:12
Medlem
Vill minnas att en 3:a vodka samt en 3:a amaretto uppfyllt med cola,smakar som en Dr pepper...
Citera
2004-03-12, 17:10
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Varför vill du ha en annorlunda Dr Pepper? Det är ju gott som det är? Förresten så ryser jag när du tycker att de borde lansera Dr Pepper light. Fenylalaninhaltig läsk är så jävla vidrigt så att det borde fan säljas på recept... :mad:
Citera
2004-03-12, 20:11
Medlem
pr00zaks avatar
visst är peppern suvis men jag kan inte glömma black orange peppern från 90. skulle vilja smaka den igen.

Jag dricker bara lightläsk utom när jag dricker dr pepper. skulle den finnas light och vara lika god som colas lightversion är så vore saken biff
Citera
2004-03-13, 00:16
Medlem
DonVitos avatar
Dr Pepper finns som light-version och heter Diet Dr Pepper.
Tyvärr säljs den inte i Sverige på något ställe jag har sett, och ja, jag har kollat Grays.
Det finns nog möjlighet att dom importerar om nog många frågar(såvida den inte innehållet något mystiskt amerikanskt cancerframkallande ämne som är förbjudet här).

Jag personligen tycker den smakar bättre än vanliga Dr Pepper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in