2010-03-02, 08:54
Bannlyst
Försöker fixa en dator som vägrar starta upp, när man startar upp den funkar det helavägen till eindows vista laddaren kommer upp då står den och går i evigheter..

tänkte att man kunde bota datorn på skiva å att de bara va hdd'n som va skdad men samma med skiva. körde i windowsskivan som laddar allt och sen körde fast när menyn med vilken disk man vill instalera/formatera dit kom den inte. lät den stå och ladda det under natten och efter ca 4 timmar va den addad...

när ja sen tryckte på instalera på en av diskarna vart det error och allt stängdes av.

någon ide?
Citera
2010-03-02, 09:08
Medlem
låter underligt... du måste ha ett hårdvarufel
processor, moderkort, ramminnet...?
Citera
2010-03-02, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacknicke
låter underligt... du måste ha ett hårdvarufel
processor, moderkort, ramminnet...?
precis vad ja också tror men vet inte riktigt vilken del
Citera
2010-03-02, 10:32
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Har du försökt med safemode?

Jag tror inte det är varken moderkort, processor eller ramminne eftersom datorn kommer förbi POST.
Är det fel på något är det hårddisken, men kan lika gärna vara ett korrupt os.

Hade en dator med liknande problem förut, det var en windows update som skapade problemet.
Då har jag för mig att vi bara körde last Known-good vid f8-menyn.

Du råkar inte ha en Dell dator?
Citera
2010-03-02, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anakinskywalker
Har du försökt med safemode?

Jag tror inte det är varken moderkort, processor eller ramminne eftersom datorn kommer förbi POST.
Är det fel på något är det hårddisken, men kan lika gärna vara ett korrupt os.

Hade en dator med liknande problem förut, det var en windows update som skapade problemet.
Då har jag för mig att vi bara körde last Known-good vid f8-menyn.

Du råkar inte ha en Dell dator?
enpackard bell och med tanke på att det går välldigt dåligt att bota upp den på windows skiva så borde de inte va fel på windows instalationen och nej felsäkertläge fungerar dåligt kanske om man väntar 3-7 timmar ungefär så lång tid det tar innan den laddar färdigt skivan
Citera
2010-03-02, 22:06
Medlem
Billyboooys avatar
Hade samma problem på min gamla dator. Min lösning var att jag plockade ut 1 av minneskorten sen funkade den igen
Citera
2010-03-03, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billyboooy
Hade samma problem på min gamla dator. Min lösning var att jag plockade ut 1 av minneskorten sen funkade den igen
minneskortern = ramminne?
Citera
2010-03-03, 15:05
Medlem
Terroraddes avatar
Hade liknande problem förut, och då hade jag precis fiflatt med RAM-minnena! Som Billy säger så tycker jag att du borde prova och ta ut ett av dem, eller iaf kolla så att de inte har råkat lämna sin urprungliga position.
Citera
2010-03-03, 17:31
Medlem
Billyboooys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfacc
minneskortern = ramminne?

haha ja självklart menar jag ram-minnena! har suttit och mekat mobiltelefoner nu ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in