2010-03-01, 23:11
Bannlyst
En enkel fråga hoppas jag, ska försöka vara så tydlig jag kan.

1. Jag har två stycken konton i två olika banker.

2. Båda kontona har historik, insättningar på tex 30kkr och diverse utag.

3. Båda kontona är nu tomma.

Fråga..

Syns kontona eller kontohistoriken på min deklaration?

Tack på förhand

// Gunder
Citera
2010-03-01, 23:22
Medlem
Colmars avatar
man deklarerar bara sin inkomst som jag förstått det, redovisning att du skattat rätt osv, antingen så får du mer eller så måste du betala mer
Citera
2010-03-02, 00:13
Medlem
trottwells avatar
Alla banker skickar kontrolluppgifter till skattemyndigheten, även om kontot är avslutat, på kontrolluppgiften syns inte historiken, men SKM kan begära den, då syns alla transaktioner.
Citera
2010-03-02, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Alla banker skickar kontrolluppgifter till skattemyndigheten, även om kontot är avslutat, på kontrolluppgiften syns inte historiken, men SKM kan begära den, då syns alla transaktioner.

Vad har detta med deklarationen att göra? Jag har inget att dölja från skattemyndigheten, det enda jag efterfrågar är vad man kan se på sin deklaration och om om kontouppgifter syns på deklarationen.
Citera
2010-03-02, 19:44
Medlem
Phalanxs avatar
Nej kontohistoriken borde inte synas på deklarationen eller hos SKV. Har för mig att skyldigheten för banker att lämna uppgift om kontobehållning till SKV avskaffades för något/några år sedan eftersom förmögenhetsskatten avskaffats.
Citera
2010-03-02, 23:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunder
Vad har detta med deklarationen att göra? Jag har inget att dölja från skattemyndigheten, det enda jag efterfrågar är vad man kan se på sin deklaration och om om kontouppgifter syns på deklarationen.

Ser du den själv? Nej!
Citera
2010-03-03, 23:58
Bannlyst
Bra då var frågan löst. Tack till er som tog er tiden att vara

Mv.
Gunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto