2010-03-01, 22:05
Medlem
Hej

För några veckor sen hade jag Windows 7 32-bit, men då jag fick mycket virus och skit på datorn så installerade jag om den. Jag tänkte då att systemet kanske går snabbare om jag installerar Windows 7 64-bit! Så jag installerade Windows 7 64-bit och det var då jag fick problem med skype. När jag pratat med någon i cirka 15 minuter så hörs jag inte längre! Men när jag öppnar själva skype-rutan, dvs huvudrutan för skype så börjar dom höra mig igen. Men sen lägger jag ner skype igen (har även prövat att stänga ner rutan istället för att lägga ner den i aktivitetsfältet) och då hörs jag i fem minuter sen hörs jag inte. Så öppnar jag skype-rutan igen och då hörs jag i fem minuter sen lär jag öppna huvudrutan igen. Detta har pågått i cirka en vecka, jag har installerat om skype typ 30 gånger Då överdriver jag tyvärr inte heller. Problemet är enormt jobbigt för mig då jag spelar mycket cs och wow med kompisar!

Snälla hjälp mig, jag är öppen för alla förslag till att fixa det!
2010-03-01, 22:12
Medlem
Det händer även när du inte spelar?

Jag har haft liknande problem fast i Ventrilo, att jag slutar höras efter ett tag. Detta beror säkerligen på att ditt ljudkort inte klarar av att driva Skype där du använder mic och hörlur/högtalare, och diverse annat ljud du lyssnar på. Prova att uppdatera dina ljudkortsdrivrutiner.
2010-03-02, 03:43
Medlem
Jag har nyaste drivrutinerna, har ett Realtek-kort. Har också tänkt på det med drivrutinerna men i så fall tycker jag att det är konstigt för jag har sparat mitt ljud-korts drivrutiner på datoren efter att jag formaterade första gången och installerade samma efter den formateringen och det var efter den formateringen skype började krångla. Dom jag hade var dock inte dom nyaste men jag har laddat hem dom nyaste och prövat dom med, får samma problem.

Det du säger om ljudkortet är nog sant då jag ofta lyssnar på musik, pratar med cirka fem kompisar, och spelar samtidigt! Det nya jag har fått reda på är att skype fungerar väldigt bra och utan problem om jag pratar med bara en person!
Senast redigerad av Sebban77 2010-03-02 kl. 03:52.
2010-03-02, 16:54
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban77
Jag har nyaste drivrutinerna, har ett Realtek-kort. Har också tänkt på det med drivrutinerna men i så fall tycker jag att det är konstigt för jag har sparat mitt ljud-korts drivrutiner på datoren efter att jag formaterade första gången och installerade samma efter den formateringen och det var efter den formateringen skype började krångla. Dom jag hade var dock inte dom nyaste men jag har laddat hem dom nyaste och prövat dom med, får samma problem.

Det du säger om ljudkortet är nog sant då jag ofta lyssnar på musik, pratar med cirka fem kompisar, och spelar samtidigt! Det nya jag har fått reda på är att skype fungerar väldigt bra och utan problem om jag pratar med bara en person!
Säker på att du har drivrutiner för windows 7 och inte för windows xp? Kanske inte skulle fungera alls men.
2010-03-02, 17:15
Medlem
Jag är tyvärr säker på det, önskar att det var lösningen men har prövat 3 olika sidor som har nyaste drivrutinerna för windows 7, på realteks hemsida finns dock inte drivrutiner för bara windows 7. Utan det står windows 7/vista men det ska väl funka när det står det tycker jag.

Tror du det finns någon annan lösning? För just nu känner jag mig desperat till att fixa detta.
2010-03-26, 18:34
Medlem
Jag har samma problem som dig!!! Vore kung om någon kunde komma på en lösning sitter åxå med windows 7 x64!
2010-11-08, 18:54
Medlem
Rickard235s avatar
Har även samma problem jag med.. Sitter på xp 64bit. Polarna hör mig i ca 5min när jag har startat cs sen slutar de, tabbar ned till skype så hör dom mig igen.. Vad är de för fel?!
2010-11-08, 19:03
Medlem
qrizzes avatar
Finns en officiell skype-tråd

Låst

https://www.flashback.org/t1131329

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in