2010-03-01, 22:05
Medlem
Hej

Fr ngra veckor sen hade jag Windows 7 32-bit, men d jag fick mycket virus och skit p datorn s installerade jag om den. Jag tnkte d att systemet kanske gr snabbare om jag installerar Windows 7 64-bit! S jag installerade Windows 7 64-bit och det var d jag fick problem med skype. Nr jag pratat med ngon i cirka 15 minuter s hrs jag inte lngre! Men nr jag ppnar sjlva skype-rutan, dvs huvudrutan fr skype s brjar dom hra mig igen. Men sen lgger jag ner skype igen (har ven prvat att stnga ner rutan istllet fr att lgga ner den i aktivitetsfltet) och d hrs jag i fem minuter sen hrs jag inte. S ppnar jag skype-rutan igen och d hrs jag i fem minuter sen lr jag ppna huvudrutan igen. Detta har pgtt i cirka en vecka, jag har installerat om skype typ 30 gnger D verdriver jag tyvrr inte heller. Problemet r enormt jobbigt fr mig d jag spelar mycket cs och wow med kompisar!

Snlla hjlp mig, jag r ppen fr alla frslag till att fixa det!
2010-03-01, 22:12
Medlem
Det hnder ven nr du inte spelar?

Jag har haft liknande problem fast i Ventrilo, att jag slutar hras efter ett tag. Detta beror skerligen p att ditt ljudkort inte klarar av att driva Skype dr du anvnder mic och hrlur/hgtalare, och diverse annat ljud du lyssnar p. Prova att uppdatera dina ljudkortsdrivrutiner.
2010-03-02, 03:43
Medlem
Jag har nyaste drivrutinerna, har ett Realtek-kort. Har ocks tnkt p det med drivrutinerna men i s fall tycker jag att det r konstigt fr jag har sparat mitt ljud-korts drivrutiner p datoren efter att jag formaterade frsta gngen och installerade samma efter den formateringen och det var efter den formateringen skype brjade krngla. Dom jag hade var dock inte dom nyaste men jag har laddat hem dom nyaste och prvat dom med, fr samma problem.

Det du sger om ljudkortet r nog sant d jag ofta lyssnar p musik, pratar med cirka fem kompisar, och spelar samtidigt! Det nya jag har ftt reda p r att skype fungerar vldigt bra och utan problem om jag pratar med bara en person!
Senast redigerad av Sebban77 2010-03-02 kl. 03:52.
2010-03-02, 16:54
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban77
Jag har nyaste drivrutinerna, har ett Realtek-kort. Har ocks tnkt p det med drivrutinerna men i s fall tycker jag att det r konstigt fr jag har sparat mitt ljud-korts drivrutiner p datoren efter att jag formaterade frsta gngen och installerade samma efter den formateringen och det var efter den formateringen skype brjade krngla. Dom jag hade var dock inte dom nyaste men jag har laddat hem dom nyaste och prvat dom med, fr samma problem.

Det du sger om ljudkortet r nog sant d jag ofta lyssnar p musik, pratar med cirka fem kompisar, och spelar samtidigt! Det nya jag har ftt reda p r att skype fungerar vldigt bra och utan problem om jag pratar med bara en person!
Sker p att du har drivrutiner fr windows 7 och inte fr windows xp? Kanske inte skulle fungera alls men.
2010-03-02, 17:15
Medlem
Jag r tyvrr sker p det, nskar att det var lsningen men har prvat 3 olika sidor som har nyaste drivrutinerna fr windows 7, p realteks hemsida finns dock inte drivrutiner fr bara windows 7. Utan det str windows 7/vista men det ska vl funka nr det str det tycker jag.

Tror du det finns ngon annan lsning? Fr just nu knner jag mig desperat till att fixa detta.
2010-03-26, 18:34
Medlem
Jag har samma problem som dig!!! Vore kung om ngon kunde komma p en lsning sitter x med windows 7 x64!
2010-11-08, 18:54
Medlem
Rickard235s avatar
Har ven samma problem jag med.. Sitter p xp 64bit. Polarna hr mig i ca 5min nr jag har startat cs sen slutar de, tabbar ned till skype s hr dom mig igen.. Vad r de fr fel?!
2010-11-08, 19:03
Medlem
qrizzes avatar
Finns en officiell skype-trd

Lst

https://www.flashback.org/t1131329

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in