2010-03-01, 20:06
Medlem
Spritzys avatar
Tjena

Jag har ett i-landsproblem som jag hoppas ska gå att lösa.

Faktan:
Jag har en minidator som jag använder som HTPC, dvs. den är sammankopplad med förstärkaren samt TV och högtalare. Jag har också en androidtelefon och en laptop.

Problemet:
Betalar för elen och vill med andra ord inte ha på TV:n (som är en energislukande plasma) när jag lyssnar på musik.

Drömmen:
Kunna använda spotify på laptopen (som ändå är igång alltid när jag är hemma) men spela upp ljudet i högtalarsystemet. Alternativet skulle vara att spela upp via andriodtelefonen via ett program som heter ReSpot. Problemet i det fallet är att prgrammet inte är riktigt utvecklat och åtminstone jag stöter på lite problem. I alla fall så skulle det vara enklare från laptopen.

Söker:
Ett program eller en inställning som gör att jag använder Spotify på laptopen så vanligt men att ljudet via nätverket går till minidatorn som då spelar upp ljudet i högtalarna.

Jag hoppas att ni förstår problemet och ännu bättre är om ni har en lösning.

Tack på förhand
Citera
2010-03-01, 20:42
Medlem
Prova att kör TightVNC server på mediaburken och viewer på laptopen.
Så kan du enkelt styra media burken ifrån laptopen.
Citera
2010-03-01, 21:01
Medlem
Spritzys avatar
Schysst. Tack.

Ska se vad jag kan hitta för information om det programmet, men tror jag hört någonting om det innan. Känner du till några direkta nackdelar med programmet? Hackrisk (känns ju lite lurigt med just ett sådant program xD) eller kanske att det skulle ta mycket bandbredd eller nåt.

Ska som sagt kolla upp info om programmet men svara gärna om någon har nåt annat förslag.
Citera
2010-03-01, 21:13
Medlem
Är inte fruktansvärt insatt i det men inga extrema nackdelar ska det väl inte finnas.
Skapar en länk mellan två eller flera datorer relativt enkelt.
Annars har du ju windows egna fjärrskrivbord som du kan prova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in