2010-03-01, 16:55
Medlem
kakashi-sans avatar
Skulle formatera om min macbook och sen uppgraderat till SnowLeopard, men när jag sätter i cd 2 i läsaren så går det några minuter och får sedan ett felmedelande under iwork 06 instalationen:

"BomFileError 5: iput/output error - ./Applications/iwork '06/keynote.app/contents/resources/themes/08_imagine_10x7-kth/stone_marble_barF_flat-layer0Image-.tiff
install failed: Vissa av filerna för iworks kanske inte skrevs på rätt sätt.

Har hittat andra som haft samma problem men inte hittat någon lösning. Har en Macbook intel om det hjäper. Skivan är inte smutsig eller repig, direkt ur oöppnad plastficka.
Citera
2010-03-02, 17:18
Medlem
kakashi-sans avatar
Bump? någon som har nått förslag på vad jag kan göra? sitter fast i omformateringen mellan cd1 och cd2. Kan jag börja om på något sätt?
Citera
2010-03-02, 17:20
Medlem
kan ju börja med att fråga varför du installerar 10.4.8? Två versioner gammalt ju.
Citera
2010-03-02, 17:25
Medlem
kakashi-sans avatar
Hade tänkt installera och sen uppdatera till snowleopard. Men inget svar på min fråga?
Citera
2010-03-02, 17:32
Medlem
Du kan installera snow leopard direkt, även med uppdateringsskiva. Dessutom går det inte att uppdatera Tiger direkt till Snow Leopard, isf skulle du först behöva uppdatera till Leopard.
Citera
2010-03-02, 18:33
Medlem
kakashi-sans avatar
okej, det visste jag faktiskt inte. då va ju 300 spänn sjukt billigt för ett operativsystem?
Hur gör jag då om jag vill "börja om" med installationen och köra snowleopard?
Citera
2010-03-03, 21:16
Medlem
kakashi-sans avatar
bumpar!

Har kommit halvvägs på installationen. Men när jag stoppar i cd 2 händer det jag skrivit i det första inlägget. Har prövat en annan skiva men blir likadant. Kan jag börja om med en annan cd1 igen? eller tom köra nya snowleopard direkt? Hur gör jag? Är omformatering som gäller.

/// André
Senast redigerad av kakashi-san 2010-03-03 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in